Friday, September 23, 2016

Revival: The Rhythm of Revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan hujan akhir daripada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: The Rhythm of Revival

Isaiah 55:10-12  " For as the rain comes down, and the snow from heaven, And do not return there, But water the earth, And make it bring forth and bud, That it may give seed to the sower And bread to the eater, So shall My word be that goes forth from My mouth; It shall not return to Me void, But it shall accomplish what I please, And it shall prosper [in the thing] for which I sent it. " For you shall go out with joy, And be led out with peace; The mountains and the hills Shall break forth into singing before you, And all the trees of the field shall clap [their] hands.

Yesaya 55:10-12 (TB)  Sebab seperti hujan dan salju turun dari langit dan tidak kembali ke situ, melainkan mengairi bumi, membuatnya subur dan menumbuhkan tumbuh-tumbuhan, memberikan benih kepada penabur dan roti kepada orang yang mau makan, demikianlah firman-Ku yang keluar dari mulut-Ku: ia tidak akan kembali kepada-Ku dengan sia-sia, tetapi ia akan melaksanakan apa yang Kukehendaki, dan akan berhasil dalam apa yang Kusuruhkan kepadanya.  Sungguh, kamu akan berangkat dengan sukacita dan akan dihantarkan dengan damai; gunung-gunung serta bukit-bukit akan bergembira dan bersorak-sorai di depanmu, dan segala pohon-pohonan di padang akan bertepuk tangan.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #267. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang menciptakan satu melodi kebangkitan rohani yang baru? Many of us are from different cultures and background. We can sing a same praise song that with different types of beat. The same goes to us. There's a lot of rhythm in us. Rhythm of sin, rhythm of spiritual bankruptcy,  rhythm of disobedience and many more. God is calling us to be aligned to His  rhythm of Revival. Sepertimana firman Tuhan ini katakan, demikianlah Tuhan sedang menghujani anda sekarang.

1. The Rhythm of Revival
Yesaya 55:10 (TB)  Sebab seperti hujan dan salju turun dari langit dan tidak kembali ke situ, melainkan mengairi bumi, membuatnya subur dan menumbuhkan tumbuh-tumbuhan, memberikan benih kepada penabur dan roti kepada orang yang mau makan,

☕🍞 Jikalau anda pernah membaca matapelajaran sains tentang proses hujan ini mungkin anda dapat memahami apa yang mau saya sampaikan di sini. Air dari permukaan bumi harus naik ke atas dahulu, ini dinamakan proses evaporasi ataupun pemeluwapan di mana ia naik menjadi wap dan kemudian kondensasi terjadi dan terbentuk awan. Now friends,  God is bringing that rain clouds into your  life! Then precipitation ataupun proses pemendapan terjadi iaitu hujan turun dan membasahi bumi. This is a process where first the earth has to RELEASE the water to the  sky. Then the earth must RECEIVE back as the rain showers down to earth. Then you RESPOND to receive the rain and finally the whole process REPEAT itself. This how revival happens.

Are we willing to RELEASE praise and thanksgiving to God for the unseen revival rain? And when God rains down revival on us, are we ready to RECEIVE and to RESPOND to His rhythm of Revival rain? And that's it? NO....!  You don't stop there... You REPEAT.....! Revival adalah satu proses seumur hidup dan bukan hanya di saat-saat ibadah saja. Kebangkitan rohani yang Tuhan lepaskan ini tidak akan kembali kepada-Nya dengan sia-sia tetapi ia akan melaksanakan apa yang dikehendaki oleh Tuhan. The mountains and the hills Shall break forth into singing before you, And all the trees of the field shall clap [their] hands. When the rain comes it waters the earth and the tree's in the forest will be well watered and fertile to produce fruits. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: