Wednesday, September 14, 2016

Revival: Unstoppable and Unlimited Movement of God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pekerjaan Roh Kudus dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Unstoppable and Unlimited Movement of God

Acts 26:4-5  ["My manner of life from my youth, which was spent from the beginning among my own nation at Jerusalem, all the Jews know.
They knew me from the first, if they were willing to testify, that according to the strictest sect of our religion I lived a Pharisee.

Kisah Para Rasul 26:4-5 (TB)  Semua orang Yahudi mengetahui jalan hidupku sejak masa mudaku, sebab dari semula aku hidup di tengah-tengah bangsaku di Yerusalem. Sudah lama mereka mengenal aku dan sekiranya mereka mau, mereka dapat memberi kesaksian, bahwa aku telah hidup sebagai seorang Farisi menurut mazhab yang paling keras dalam agama kita.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #258. Tahukah anda bahawa pergerakan Tuhan tidak dapat dihentikan ataupun dibatasi dengan segala macam bentuk rencana manusia? The Movement of God in our generation is unstoppable and Unlimited. The works of God in our life is unstoppable and Unlimited. Sudah pasti anda mempunyai rakan-rakan, saudara mara dan keluarga yang mengenali anda sejak kecil lagi. Sudah tentu mereka juga telah tahu bagaimana sikap anda, tingkah laku anda, cara anda, dan sebagainya. Kemungkinan juga dulu sebelum mengenal Tuhan, sudah tentu hidup kita rock rock begitu. Tetapi apabila Tuhan melakukan satu pekerjaan yang luarbiasa di dalam hidup kita, terdapat beberapa orang yang sukar mau menerima kenyataannya, susah mau melihat perubahan yang terjadi dalam hidup kita kemudian mereka cuba cuba untuk membawa kita kembali kepada jalan yang dahulu. Nah, di sinilah anda harus tetap bertahan dan bersinar di tengah-tengah kegelapan. Sekarang adalah masanya for His unstoppable, unlimited glory to pour down, rain down!

1. Unstoppable and Unlimited Movement of God.
Kisah Para Rasul 2:4 (TB)  Maka penuhlah mereka dengan Roh Kudus, lalu mereka mulai berkata-kata dalam bahasa-bahasa lain, seperti yang diberikan oleh Roh itu kepada mereka untuk mengatakannya.

☕🍞 We serve an Unstoppable God. He does great and mighty works in my life and your life. Cuba anda baca sekali lagi Firman TUHAN ini di KPR 2:4. Setelah Tuhan menjamah mereka, ada satu perubahan yang luarbiasa terjadi. Mereka mulai berkata-kata dalam bahasa Roh. Demikian juga apabila Tuhan menjamah anda, satu perkara yang luarbiasa terjadi dalam hidup kita. Apabila Tuhan mengambil anda dari kegelapan kepada Terang-Nya maka anda harus juga menjadi terang di dalam kegelapan di sekeliling anda. When God is at work,  oh yes, He is unstoppable. Nothing's gonna stop God from moving and changing your life.

Rasul Paulus, sebelum dia dijamah Tuhan,  dia adalah seorang yang 100% menganiaya jemaat Tuhan dan setelah dia dijamah oleh Tuhan, dia menjadi seorang yang 100% mengkhabarkan Injil keselamatan kepada setiap suku bangsa dengan radikal dan agresif. Dan semua orang kenali dia sebagai seorang Farisi. Tetapi lihatlah apa yang telah terjadi setelah Tuhan menjamah dia. A total change. A man who's desire to see his people and the Gentiles to be saved. The will be people ridiculing you, but hey, Focus on Jesus. Saudara dan Saudari Sekalian, inilah masanya untuk kita melangkah bersama Tuhan dan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Sekarang bukanlah masanya untuk kita duduk dan melihat dan tertanya-tanya apa yang sedang terjadi, tetapi sekarang adalah masanya untuk kita semua bergerak menyebarkan api Kebangkitan Rohani Ini secara radikal dan merampas kembali generasi ini dan bangsa kita supaya mereka kembali kepada Tuhan Yesus, Tuhan dan Penyelamat kita. Are you in or not for the unstoppable and Unlimited Movement of God? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: