Saturday, September 3, 2016

Revival: Repentance Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk kembali kepada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Repentance Movement

Acts 13:24  after John had first preached, before His coming, the baptism of repentance to all the people of Israel.

Kisah Para Rasul 13:24 (TB)  Menjelang kedatangan-Nya Yohanes telah menyerukan kepada seluruh bangsa Israel supaya mereka bertobat dan memberi diri dibaptis.

Shalom saudara dan saudari sekalian.  Hari yang ke #247. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang melakukan satu gerakan besar-besaran untuk memenangkan jiwa-jiwa yang terhilang dan anda juga terlibat dalam pergerakan itu? Prayer brings Revival. In revival there's repentance. Now, why there's a call for repentance? Because we have fallen much deeper into sin and now God is on the move to rescue us and to save us from eternal destruction. Panggillan pertobatan bangsa-bangsa sudah dilaungkan, sangkakala sudah berbunyi, apakah kita tidak mendengarnya?

1. Repentance Movement
Lukas 3:3 (TB)  Maka datanglah Yohanes ke seluruh daerah Yordan dan menyerukan: "Bertobatlah dan berilah dirimu dibaptis dan Allah akan mengampuni dosamu,

☕🍞 Sebagai orang-orang yang percaya kepada Tuhan Yesus, ini menjadi tugas kita untuk membawa bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan. Kitalah yang menjadi suara yang berseru-seru di tepi jalan, di luar gereja, di mana-mana anda berada supaya bangsa-bangsa yang mendengar seruan ini kembali kepada Tuhan. Berita pertobatan yang berkumandang adalah pertanda masa anugerah masih berlaku. Bertobatlah, jangan tunggu suara itu lenyap dan kesempatan sirna! Tanpa pertobatan, mereka semua akan binasa menanggung dosa-dosa mereka.

Beberapa contoh daripada kebangkitan rohani yang telah terjadi adalah pelayanan penginjilan Charles Finney, Jonathan Edwards, dan John Wesley. Ramai jiwa yang telah dituai lewat daripada pelayanan serta kotbah mereka tidak berkompromi dan mereka mulai takut akan Tuhan yang membawa jiwa-jiwa kepada pertobatan. Pergerakan ini masih berlangsung dan Tuhan merindukan supaya kita kembali kepada jalan yang benar. This repentance Movement is happening now. Tuhab sedang menggerakkan hati kita kembali kepada-Nya dalam pertobatan supaya kita meeasakan kehidupan yang berkelimpahan dan berkekalan di dalam Tuhan Yesus. Jadi, apakah respon anda hari ini.......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: