Saturday, September 24, 2016

Revival: The place of Revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kebangkitan rohani dalam hati kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The place of Revival

Psalm 23:4  Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; For You [are] with me; Your rod and Your staff, they comfort me.

Mazmur 23:4 (TB)  Sekalipun aku berjalan dalam lembah kekelaman, aku tidak takut bahaya, sebab Engkau besertaku; gada-Mu dan tongkat-Mu, itulah yang menghibur aku.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #268. Tahukah anda bahawa Revival terjadi saat anda betul-betul dalam situasi atau keadaan yang susah dan terdesak untuk melihat kuasa Tuhan? GOD is able and willing to meet you and encounter you even in the deepest depth you are in. The word of God that you resist could be the most desperate word you need to be revived. Revival should and must breakout from the most deepest depth of our lives and in the most desperate moments of our lives and in the most difficult situations of our lives. God is able to breakthrough it all...! Biarpun anda sedang melewati lembah kekelaman Tuhan sanggup membangkitkan anda. Di dalam setiap keadaan terdesak, di situ juga Tuhan sanggup datang dan selamatkan anda. Biarpun anda tersesat sampai ke lubang cacing pun Tuhan sanggup datang!

1. The Place of Revival
Mazmur 23:4 (TB)  Sekalipun aku berjalan dalam lembah kekelaman, aku tidak takut bahaya, sebab Engkau besertaku; gada-Mu dan tongkat-Mu, itulah yang menghibur aku.

☕🍞 Kebangkitan rohani terjadi di tempat yang tidak terduga. Tuhan dapat menyelamatkan anda biarpun apapun keadaan anda. The Place of Revival. Yes, at what place are you now? Begin to cry out to God. Let Him to step in and change your life. Tidak ada satu tempat pun yang Tuhan tidak dapat tembus. Di dalam segala situasi hidup anda, Tuhan ada dan Tuhan dapat melakukan satu pekerjaan yang luarbiasa. Sepertimana suara Tuhan memanggil Lazarus keluar daripada kuburnya, demikianlah suara Tuhan yang sama itu sedang memanggil kita keluar daripada lembah kekelaman dan kegelapan ini. Suara Tuhan dapat dan mampu menerobosi segala halangan dan batasan serta tembok-tembok yang tebal sehingga suara itu memasuki ke dalam hati kita dan membangkitkan kita kembali... Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥....! Revival can and should breakout in the most desperate place of our lives.

Friends, revival can happen in your darkest moment when you are at your deepest pit and in hopeless situation when you begin to seek God and cry out to Him! Tempat atau situasi yang di mana terjadinya Revival ada di tengah-tengah peperangan yang sedang anda alami. Baik segala masalah, segala kekecewaan,  segala perkataan yang menyakitkan hati anda yang telah dilemparkan kepada anda, biarpun musuh mengelilingi anda, dan sepertinya anda tiada harapan lagi, dan terus jatuh, SUDAH PASTI ADA SATU RUANG YANG TERBIAR DI MANA TUHAN DAPAT MEMASUKI DAN MENYELAMATKAN ANDA....! You know friends, even in the midst of fire we are alive in God. Jesus has prepared a table for you in the midst of your enemies and He's calling you to  come and join Him. Jika anda sedang mendengarkan suara-suara yang sedang mengatakan "hey kawan... Engkau tidak dapat  melakukannya,....  You're not going to make it", "aiyaaa lupakan sajalah kamu tak berguna langsung", "putus asa saja laaaa..." nah ini bermaksud itu lawanmu si iblis sudah duduk bersama anda di meja yang Tuhan telah hidangkan dan segala fokus anda dan pendengaran anda telah tertumpu kepada iblis. Kenapa iblis boleh masuk campur? Kerana kita telah secara tidak langsung telah memberikan ruang kepada iblis. Bila hal ini terjadi, apakah yang anda akan lakukan? Apa yang harus lakukan adalah fokus pada suara Tuhan yang sedang memanggil nama  anda dan bukannya bisikan syaitan. You open up your mouth and begin to praise God for the table is full of food that He has prepared for you in the midst of your enemies and you chase the devil out of your table.....! Wow... This psalms is really so deep friends. Thank God David wrote this with full of revelation...! So the place of Revival is when you are at valley of the shadow of death, where He prepares a table for you. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: