Thursday, September 1, 2016

Revival: Word Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang terus-menerus bergerak tanpa had dan batas. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi.

Revival: Word Movement

Acts 12:24  But the word of God grew and multiplied.

Kisah Para Rasul 12:24 (TB)  Maka firman Tuhan makin tersebar dan makin banyak didengar orang.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #245. Tahukah anda bahawa tiada sesiapa pun yang dapat menghalang pergerakan pemberitaan Injil? The end time movement of God no man or devil can stop. Pergerakan Revival melalui penginjilan dan pemberitaan firman TUHAN tidak boleh diberhentikan ataupun dihalang oleh sesiapa pun kerana ini adalah gerakan Tuhan.

1. Word Movement
Kisah Para Rasul 8:4 (TB)  Mereka yang tersebar itu menjelajah seluruh negeri itu sambil memberitakan Injil.

🍞☕ Though persecution must not drive us from our work, yet it may send us to work elsewhere. Ke mana pun kita dihantar atau pergi, ketahuilah bahawa kita telah dipenuhi dengan kuasa Roh Kudus dan telah dipercayakan Injil kepada kita supaya kita memberitakannya kepada semua orang dan menyatakan kebenaran serta kebesaran-Nya di setiap tempat. Where a simple desire of doing good influences the heart, it will be found impossible to shut a man out from all opportunities of usefulness. Gereja harus radikal dalam memberitakan Injil bukan hanya di dalam gereja ⛪ sewaktu ibadah tetapi juga di luar gereja. Perlu dengan jelas dipahami bahwa pertobatan seharusnya merupakan perubahan radikal. Bukan hanya tingkah laku, tetapi juga konsep dan pola pikir. Keseluruhan kebenaran Injil tidak dapat disampaikan dalam suatu KKR (Kebaktian Kebangkitan Rohani), maka gereja harus bertanggung jawab untuk mengupayakan tindak lanjut agar jiwa-jiwa baru yang sudah bertobat dapat dibina hingga iman mereka berakar, bertumbuh dan berbuah di dalam Tuhan Yesus.  REVIVAL is a radical movement to bring change and to be the change. The word of God must radically preached so that it will grow  and multiple.

Firman Tuhan - Makin dihambat, makin banyak kita merambat. Makin iblis cuba menghalang pekerjaan Tuhan makin lagi banyak jiwa yang dijangkau. Di mana Injil Tuhan diberitakan, di sanalah terjadi peperangan dengan kuasa kegelapan. Si Iblis selalu berusaha menggagalkan pekerjaan Roh Kudus, agar manusia tidak memperoleh keselamatan. Dengan berbagai usaha dia berusaha menghalangi perjalanan Injil. Sampai kini berbagai bentuk kerja Iblis masih beroperasi, menggelapkan hidup orang dan melawan Injil. Apakah peranan anda dalam pergerakan firman TUHAN ini? Apakah anda cuma simpan untuk diri sendiri saja atau anda mengongsikan kepada semua orang? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: