Wednesday, August 31, 2016

Revival: Prayer Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pergerakan kuasa doa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Prayer Movement

Acts 12:7-8  Now behold, an angel of the Lord stood by [him,] and a light shone in the prison; and he struck Peter on the side and raised him up, saying, "Arise quickly! " And his chains fell off [his] hands. Then the angel said to him, "Gird yourself and tie on your sandals"; and so he did. And he said to him, "Put on your garment and follow me. "

Kisah Para Rasul 12:7-8 (TB)  Tiba-tiba berdirilah seorang malaikat Tuhan dekat Petrus dan cahaya bersinar dalam ruang itu. Malaikat itu menepuk Petrus untuk membangunkannya, katanya: "Bangunlah segera!" Maka gugurlah rantai itu dari tangan Petrus. Lalu kata malaikat itu kepadanya: "Ikatlah pinggangmu dan kenakanlah sepatumu!" Ia pun berbuat demikian. Lalu malaikat itu berkata kepadanya: "Kenakanlah jubahmu dan ikutlah aku!"

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #244. Tahukah anda bahawa apabila adanya pergerakan doa, maka kebangkitan rohani pasti akan terjadi? Revival is birth of intense prayer for this generation and not just a few minutes prayer. Bila kita bekerja,  kita bekerja tetapi apabila kita berdoa, Tuhan yang bekerja melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Apabila ada gerakan doa, dan apabila anda mula berdoa 🙏 untuk generasi ini dan bangsa kita, maka anda harus bersedia untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa.

1. Prayer Movement
Kisah Para Rasul 12:5 (TB)  Demikianlah Petrus ditahan di dalam penjara. Tetapi jemaat dengan tekun mendoakannya kepada Allah.

☕🍞 Cuba lihat ilustrasi saya ini di dalam alam Roh. Apabila Petrus ditangkap, maka jemaat bertekun di dalam doa, mendoakannya kepada Tuhan. Demikianlah juga, bangsa kita dan Generasi kita telah ditangkap oleh iblis dan kita harus bangkit bertekun di dalam doa mendoakan generasi ini dan bangsa kita. Doa berkuasa untuk melepaskan setiap rantai dosa serta kebutaan rohani yang mengikat bangsa dan generasi kita kerana Tuhan berkarya apabila anda berdoa. Tuhan mengirimkan seorang malaikat 😇 untuk membawa Petrus keluar dari penjara itu. Apabila anda bergerak berdoa, setiap penjuru, setiap tiang-tiang penjara dosa yang memenjarakan bangsa dan generasi ini selama ini akan retak dan hancur. Hallelujah 🙌 🔥 🔥.

Jadi adakah hati anda tergerak seperti Nehemia di saat dia mendengarkan tentang keadaan Yerusalem? Adakah hati anda tergerak melihat keadaan sekeliling kita, bangsa kita, generasi kita dan negara kita? Inilah gerakan-gerakan akhir zaman yang Tuhan sedang gerakkan sekarang. Apakah anda hanya mau jadi sekadar penonton atau anda mau turut terlibat? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: