Monday, August 1, 2016

It's time to DO

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mempersiapkan kita untuk melakukan Amanat agung-Nya. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: It's time ⌚ to DO...

2 Timothy 3:16-17  All Scripture [is] given by inspiration of God, and [is] profitable for doctrine, for reproof, for correction, for instruction in righteousness,
that the man of God may be complete, thoroughly equipped for every good work.

2 Timotius 3:16-17 (TB)  Segala tulisan yang diilhamkan Allah memang bermanfaat untuk mengajar, untuk menyatakan kesalahan, untuk memperbaiki kelakuan dan untuk mendidik orang dalam kebenaran.
Dengan demikian tiap-tiap manusia kepunyaan Allah diperlengkapi untuk setiap perbuatan baik.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #214. Tahukah anda bahawa Firman Tuhan memperkuatkan serta mempersiapkan kita untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa apabila kita mengizinkan Firman-Nya bekerja di dalam kita dan melalui kita? Tiada keraguan bagi seseorang yang percaya kepada Tuhan tentang keaslian serta kesahihan Alkitab yang kita baca sekarang. Ia adalah 100% diilhamkan oleh Roh Kudus kepada yang menerima pengwahyuan itu. Setiap perkataan yang tertulis di dalam Alkitab adalah Firman Tuhan yang hidup dan mampu mengubah kehidupan kita.

1. It's time ⌚ to DO...
2 Timotius 3:17 (TB)  Dengan demikian tiap-tiap manusia kepunyaan Allah diperlengkapi untuk setiap perbuatan baik.

🍞☕ Alkitab bukan-lah kisah, fabel, atau mitos tentang Tuhan. Melalui Roh Kudus, Allah menyatakan diri dan kehendak-Nya. Melalui firmanlah, Tuhan membimbing orang untuk setia di dalam iman dan kebenaran Tuhan. Oleh karena itu, bacalah dan lakukan apa yang Allah pesankan di dalamnya kerana melalui firman-Nya juga kita diperkasakan dan diperlengkapi untuk melakukan Amanat agung-Nya untuk membawa bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan Yesus. Revival is when we allow the Word of God to continuously work in as we apply the Word of God in our daily life.

Adakah kita mengizinkan Firman-Nya untuk mengajar, untuk menyatakan kesalahan, untuk memperbaiki kelakuan dan untuk mendidik kita dalam kebenaran? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: