Tuesday, August 2, 2016

Revival: The stream in you

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan air kehidupan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: The stream in you

John 7:38  He who believes in Me, as the Scripture has said, out of his heart will flow rivers of living water. "

Yohanes 7:38 (TB)  Barangsiapa percaya kepada-Ku, seperti yang dikatakan oleh Kitab Suci: Dari dalam hatinya akan mengalir aliran-aliran air hidup."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #215. Tahukah anda bahawa di dalam hidup kita ada "aliran Air Kehidupan"? Apabila karunia Roh diberikan kepada orang percaya, maka mereka akan mengalami hidup-Nya yang melimpah. Kemudian "air hidup" ini akan "mengalir" keluar kepada orang lain. Revival means have a changed heart. Changed heart means a changed attitude and character. People are able to see the difference in your life. Kerana dari hati kitalah perubahan itu terjadi apabila kita mengizinkan Tuhan bekerja di dalam hati kita. Your heart matters the most to God.

1.  The stream in you.
Yehezkiel 47:1 (TB)  Kemudian ia membawa aku kembali ke pintu Bait Suci, dan sungguh, ada air keluar dari bawah ambang pintu Bait Suci itu dan mengalir menuju ke timur; sebab Bait Suci juga menghadap ke timur; dan air itu mengalir dari bawah bagian samping kanan dari Bait Suci itu, sebelah selatan mezbah.

☕🍞 Air Hidup itu ada di dalam anda. Air Hidup itu mau mengalir keluar dari Bait Suci Tuhan. Anda adalah bait suci Tuhan. Air Hidup itu adalah Yesus. Apakah kita magu mengongsikan Yesus kepada orang lain? Petrus mengatakan "emas dan perak tidak ku punya, tetapi apa yang aku punya, ku berikan kepada mu." Apakah "harta" yang Petrus ada pada masa itu? Sudah pasti YESUS...! Setiap orang yang percaya sudah tentu ada Yesus di dalam mereka, tetapi apakah kita sedang mengalirkan air hidup itu kepada yang lain...? Yesus adalah sumber kehidupan dan kita adalah mata air yang memancarkan kehidupan-Nya kepada orang lain. Air kehidupan yang mengalir daripada Tuhan akan menjadi mata air di dalam kita. Revival is to Impart. Jadi biarlah mata air itu mulai mengalirkan air-air kehidupan yang daripada Tuhan kepada generasi ini dan bangsa ini.

Bagaikan tanah kering yang merindukan air, demikianlah jiwa kita haus akan Tuhan. Hanya air kehidupan yang mengalir daripada Tuhan yang dapat memuaskan ketandusan rohani kita dan menyuburkan tanah yang kering itu kembali. Biarpun adakalanya bekalan air rumah kita terputus, ketahuilah bahawa Air Kehidupan surgawi tidak pernah terputus bahkan Tuhan melimpahkan kepada kita kehidupan yang berkelimpahan. Apakah kita sebagai gereja Tuhan sedang membawa orang-orang yang masih dalam kegelapan kepada Tuhan supaya Mereka pun meminum daripada air kehidupan ini? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: