Sunday, August 28, 2016

Revival: God remembers you

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang Tuhan sediakan untuk anda. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: God remembers you

Acts 10:4  And when he observed him, he was afraid, and said, "What is it, lord? " So he said to him, "Your prayers and your alms have come up for a memorial before God.

Kisah Para Rasul 10:4 (TB)  Ia menatap malaikat itu dan dengan takut ia berkata: "Ada apa, Tuhan?" Jawab malaikat itu: "Semua doamu dan sedekahmu telah naik ke hadirat Allah dan Allah mengingat engkau.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #241. Tahukah anda bahawa Tuhan memperingati anda? Revival happens because God remembers you and He do not want to having you die and step into eternity without Jesus in your life. TUHAN tidak pernah melupakan anda. TUHAN tidak pernah melupakan segala doa yang telah anda panjatkan. TUHAN tidak pernah meninggalkan anda terus bergelimpangan dalam dosa. GOD cares for you because He loves you.

1. GOD remembers you
2 Raja-raja 20:3 (TB)  "Ah TUHAN, ingatlah kiranya, bahwa aku telah hidup di hadapan-Mu dengan setia dan dengan tulus hati dan bahwa aku telah melakukan apa yang baik di mata-Mu." Kemudian menangislah Hizkia dengan sangat.

☕🍞 Tuhan senantiasa ingat akan anda. Tidak pernah Dia melupakan anda. Biarpun anda berjalan di lembah kekelaman, Tuhan tetap bersama anda kerana Dia mengasihi anda dan tidak akan membiarkan anda terus binasa. Tuhan menggerakkan kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita kerana Dia memperingati kita, anda dan saya, generasi ini. Tuhan ingat akan generasi kita. Tuhan ingat akan kesengsaraan bangsa kita. Tuhan ingat doa anda untuk bangsa dan generasi kita. Tuhan memandang doa-doa kita sebagai suatu persembahan yang naik ke hadapan-Nya, yang mengingatkan Dia akan ketekunan kita dalam memohon kepada-Nya dengan iman dan pengabdian.

Hizkia hidup setia di hadapan Tuhan seumur hidupnya. Oleh itu Tuhan mengabulkan doanya dan memperpanjangkan umurnya. Setialah kepada Tuhan dalam doa dan ibadah anda. Setialah dalam segala sesuatu kepada Tuhan. Jika anda sedang berdoa untuk kebangkitan rohani, maka setialah di dalam doa anda itu. Tuhan memperhitungkan semuanya. Kornelius, dia bukan hanya berdoa tetapi di bersedekah juga. Maksudnya, jangan saja berdoa, tetapi bangkit dan bergerak,  pergilah menjangkau jiwa-jiwa. Sebarkan kasih Tuhan. Nyatakan kebaikan-Nya kepada yang lain. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: