Friday, August 26, 2016

Revival: Repentance is to be Renewed.

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mengubah kehidupan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Repentance is to be Renewed

Acts 9:18  Immediately there fell from his eyes [something] like scales, and he received his sight at once; and he arose and was baptized.

Kisah Para Rasul 9:18 (TB)  Dan seketika itu juga seolah-olah selaput gugur dari matanya, sehingga ia dapat melihat lagi. Ia bangun lalu dibaptis.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #239. Tahukah anda bahawa Revival terjadi supaya kita bertobat dan berbalik kepada TUHAN dengan mengizinkan Roh Kudus untuk terus memperbaharui kita? Change isn't a change until you are changed. Perubahan bukanlah Perubahan Sampai Terjadi Suatu Perubahan. Pertobatan harus menghasilkan buah-buahnya dalam hidup kita.  Salah satunya adalah PERUBAHAN. Perubahan daripada kehidupan yang lama kepada yang baru. Maksudnya Tuhan tidak memodifikasi hidup anda setelah anda bertobat, tetapi Dia mengubah, memperbaharuinya sehingga anda menjadi ciptaan yang baru di dalam Kristus Yesus.

1. Repentance is to be Renewed.
Galatia 6:15 (TB)  Sebab bersunat atau tidak bersunat tidak ada artinya, tetapi menjadi ciptaan baru, itulah yang ada artinya.

☕🍞 Well, I don't really prefer to use the big word, but that's the reality. TRANSFORMED. Yes. Be transformed. Not become a "transformer robot". Ramai tidak suka perubahan, tetapi anda harus tau jika kita tidak mau berubah maka orang lain akan mengatasi anda dan terus maju dan maju. OUR mentality must be transformed. Our ways must be transformed. Our attitude must be transformed. Our personality must be transformed. There's a reason why God is really really, I mean REALLY SERIOUS about transformation in our lives. TUHAN menggerakkan kebangkitan rohani dalam hidup kita supaya ada perubahan terjadi, namun perubahan itu bukanlah hanya di KKR atau ibadah tetapi ia harus berterusan. It's an everyday process. TUHAN mau kita diubah supaya manusia lama disalibkan dan kita hidup di dalam Kristus Yesus.

Ada transformasi terjadi dalam hidup Saulus. Transformasi dari Saulus kepada Paulus - transformasi identiti. Transformasi daripada seorang penganiaya jemaat kepada pemenang jiwa-jiwa. Transformasi daripada seorang agamani kepada seorang yang rohani dan dipenuhi Roh. Setiap kita mungkin masih bersama selaput di mata kita. Selagi selaput itu tidak gugur maka selagi itulah mata kita buta rohani dan tidak dapat melihat, mendengar, mengalami dan merasakan perubahan yang Tuhan mau lakukan. Jadi, apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: