Wednesday, August 24, 2016

Revival: To declare the works of God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan perbuatan Tuhan yang dahsyat, luarbiasa, hebat dan ajaib di dalam hidup kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To declare the works of God

Psalm 40:5  Many, O LORD my God, [are] Your wonderful works [Which] You have done; And Your thoughts toward us Cannot be recounted to You in order; [If] I would declare and speak [of them,] They are more than can be numbered.

Mazmur 40:5 (TB)  (40-6) Banyaklah yang telah Kaulakukan, ya TUHAN, Allahku, perbuatan-Mu yang ajaib dan maksud-Mu untuk kami. Tidak ada yang dapat disejajarkan dengan Engkau! Aku mau memberitakan dan mengatakannya, tetapi terlalu besar jumlahnya untuk dihitung.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #237. Tahukah anda bahawa tiada kata-kata yang dapat digunakan untuk mengekspresikan perbuatan Tuhan yang dahsyat, luarbiasa, hebat dan ajaib di dalam hidup kita? As we all know that revival is the work of God in our lives.  TUHAN melakukan pekerjaan yang tidak pernah timbul di dalam fikiran kita, yang tidak pernah kita lihat dan dengar.  Satu pekerjaan yang mendatangkan keselamatan dan kebaikan kepada kita. Perbuatan-Nya yang ajaib dalam hidup kita kerana tiada yang seperti-Nya yang sanggup memulihkan keadaan kita. Dari kekotoran dan kenajisan kita, Dia mengambil kita dan membentuk kita sehingga menjadi bejana kemuliaan-Nya.

1.  To declare the works of the Lord
Mazmur 71:17-18 (TB)  Ya Allah, Engkau telah mengajar aku sejak kecilku, dan sampai sekarang aku memberitakan perbuatan-Mu yang ajaib;
juga sampai masa tuaku dan putih rambutku, ya Allah, janganlah meninggalkan aku, supaya aku memberitakan kuasa-Mu kepada angkatan ini, keperkasaan-Mu kepada semua orang yang akan datang.

☕🍞 Wowwwwwwwwww.....!  Begitu berketetapan si pemazmur ini. Sampai ke masa tua dia pun, dia tetap mau setiap menceritakan perbuatan Tuhan yang dahsyat, luarbiasa, hebat dan ajaib.  Apakah kita berketetapan sebegitu? Revival is the beginning of the Lord's work in our life, to revive us and to set us ob the Rock and to build us up. The rest is His wondrous works in our lives. Now we live to declare of His greatest miracles to everyone. Saya percaya bahawa setiap kita telah mula melayani Tuhan sejak dari masa muda kita. Oleh itu, janganlah kita lupa memperkatakan dan menceritakan kepada semua orang bagaimana proses pertumbuhan anda di dalam Tuhan dan segala pekerjaan-Nya yang ajaib dalan hidup anda.  For the Lord is great and He do miracles so great... Hallelujah 🙌!

Salah satu impak daripada Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah BERSAKSI. Sepertimana hidup murid-murid Yesus berubah setelah mereka dipenuhi oleh Roh Kudus, dan dengan berani mereka mulai bersaksi, demikianlah juga hidup kita harus punya arah tuju yang seiring dengan kehendak-Nya iaitu menjadi saksi-saksi-Nya. Menceriterakan segala sesuatu yang telah anda alami, lihat, rasa, dengar. Saudara dan Saudari sekalian, jangan hanya di masa muda mu anda berkobar-kobar melayani Tuhan dan bersaksi bagi Dia, tetapi tetaplah setiap sampai ke masa tua anda dan sampai akhir nyawa kita. Masih banyak lagi yang perlu kita lakukan. Ayuh... Kita terus menaklukkan setiap daerah seperti Kaleb dan Joshua dan mendeklarasikan perbuatan Tuhan yang ajaib di antara bangsa-bangsa. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: