Friday, August 19, 2016

Revival: A time to pray

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan hati kita untuk terus berdoa 🙏. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: A time to pray

Mark 6:46  And when He had sent them away, He departed to the mountain to pray.

Markus 6:46 (TB)  Setelah Ia berpisah dari mereka, Ia pergi ke bukit untuk berdoa.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #232. Tahukah anda harus "berpisah" dari hal-hal keduniawian supaya anda dapat fokus dalam doa? Revival doesn't happen just like that. It takes prayers, I mean really serious prayers to see the outpouring of the Holy Spirit. Don't measure your prayers by how you feel when you pray them, but by the extent to which they are in agreement with God's will and Word. Beberapa hari yang lalu perkataan "berdoa 🙏 (Prayer in the key)" selalu muncul di dalam fikiran saya. Kemudian saya pun bertanya kepada Tuhan,  "kenapa ni Tuhan? Ada apa-apa ka?" Sewaktu saya membaca rangkap Firman Tuhan ini, ada satu perkara yang saya temui. Kita semua berdoa tetapi ada bezanya doa-doa kita. Ada yang seperti doa mee maggie, ada yang doa berjam-jam, ada yang sekali sehari, seminggu sekali dan sebagainya. Tetapi tahukah anda apakah itu doa? Revival starts with an intensive prayer.

1. A time to pray.
Matius 14:23 (TB)  Dan setelah orang banyak itu disuruh-Nya pulang, Yesus naik ke atas bukit untuk berdoa seorang diri. Ketika hari sudah malam, Ia sendirian di situ.

🍞☕ Kita harus "terpisah" dari segala hal-hal keduniawian yang membuatkan kita sibuk, yang mengganggu fikirannya serta fokus kita dan juga yang mencuri masa kita sehingga kita tidak punya masa teduh bersendirian bersama Tuhan. Dalam saat teduh anda bersendirian bersama Tuhan, di situlah satu proses pembaharuan, pemulihan, perubahan, pembentukan terjadi. To experience revival, 1st we must learn to wait upon the Lord in prayer. Bukannya berdoa 🙏 macam mee maggie cepat dimasak. You must be diligent in prayer. You must tarry in prayer. You must wait upon the Lord in prayer.

Ramai yang terlalu sibuk dalam pelayanan, pekerjaan dan pelajaran serta hal-hal lain sehingga tidak dapat dipisahkan dan tidak ada masa bersendirian bersama Tuhan. Samada pagi, tengah hari, petang atau malam, pastikan anda punya masa untuk bersama Tuhan. Yesus, betapa sibuk dalam pelayanan-Nya pun, Dia tetap mengambil masa untuk berdoa supaya diperkasakan, diperkuatkan disegarkan kembali untuk melakukan pekerjaan-Nya yang seterusnya. Jika kita mau melihat kebangkitan rohani terjadi maka harus "membayar harganya". BERDOA.....! Apakah anda telalu sibuk membuat pelayanan sana sini, bekerja sana sini, sehingga tidak ada masa untuk Tuhan? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: