Tuesday, August 9, 2016

Revival: Continuing the work

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mengajarkan kita untuk terus melakukan amanat Agung Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Continuing the work

Mark 6:7  And He called the twelve to [Himself,] and began to send them out two [by] two, and gave them power over unclean spirits.

Markus 6:7 (TB)  Ia memanggil kedua belas murid itu dan mengutus mereka berdua-dua. Ia memberi mereka kuasa atas roh-roh jahat,

Shalom saudara Dan saudari sekalian. Hari yang ke #222. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani itu harus diteruskan? We must continue to Impart and impact this generation but how? Pada hari ini saya mau fokuskan kepada perkataan "MURID". Dari Injil Matius hingga ke Yohanes, kita dapat membaca bahawa Yesus menghabiskan masa-Nya bersama murid-murid-Nya. Setiap waktu Yesus kelihatan bersama murid-murid-Nya. Saya percaya bahawa ketika Yesus bersama mereka, Dia mengajarkan hal-hal dan perkara-perkara yang luarbiasa kepada mereka. Maksudnya Dia  sedang memuridkan mereka, memperkasakan mereka, mempersiapkan mereka untuk meneruskan pekerjaan Tuhan. Apakah anda seorang murid? Apakah anda sedang aktif dalam memuridkan jemaat anda, muda mudi anda serta generasi ini?

1. Continuing the work
Matius 28:19 (TB)  Karena itu pergilah, jadikanlah semua bangsa murid-Ku dan baptislah mereka dalam nama Bapa dan Anak dan Roh Kudus,

☕🍞 Kata-kata ini merupakan Amanat Agung Kristus kepada semua pengikut-Nya dari setiap generasi. Amanat ini menyatakan sasaran, tanggung jawab, dan penugasan gereja dalam tugas penginjilannya. Tugas menjadikan semua bangsa sebagai murid Kristus adalah tugas MEREKA YANG TELAH MENJADI MURID KRISTUS TERLEBIH  DAHULU. Menjadi murid di sini berarti mengikut guru dan melakukan kehendaknya. Dengan melakukan kehendak sang Guru, diharapkan adanya buah yang ditunjukkan lewat perilaku sehari-hari, sehingga orang lain yang melihatnya akan tertarik dan mau menjadi murid Yesus.

Sedihnya tidak banyak yang aktif dalam pemuridan. Hal yang sangat mendesak kita sekarang adalah pemuridan generasi ini supaya mereka tetap kuat dan teguh di dalam Tuhan. Apakah gunanya kebangkitan rohani yang telah terjadi jika kita yang telah dimuridkan sebelum ini tidak Follow up dengan jiwa-jiwa yang baru dan tidak melakukan pemuridan? Disebabkan oleh itulah ramai yang masih kosong tentang pengetahuan serta pengenalan akan Tuhan. Puji Tuhan, kerana ada beberapa gereja memandang serius akan pemuridan ini. REVIVAL must go on. For revival to go on, there must be disciples who will carry the Revival fire to the nations. Tenaga rohani jangan diarahkan hanya untuk memperbanyak jumlah anggota gereja, tetapi untuk memuridkan mereka yang bersedia memisahkan diri dari dunia ini, menaati perintah-perintah Kristus serta mengikut Dia dengan segenap hati, pikiran, dan kehendak mereka serta ajarlah mereka melakukan segala sesuatu yang telah diperintahkan oleh Tuhan kepadamu. Our youth, our generation are weak because of lack of discipleship. Setiap orang yang percaya harus menjadi seorang murid. Apakah respon anda....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: