Saturday, August 6, 2016

Revival: Ephphatha

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membuka telinga 👂 kita untuk mendengarkan suara Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Ephphatha

Mark 7:34-35  Then, looking up to heaven, He sighed, and said to him, "Ephphatha, " that is, "Be opened. "
Immediately his ears were opened, and the impediment of his tongue was loosed, and he spoke plainly.

Markus 7:34-35 (TB)  Kemudian sambil menengadah ke langit Yesus menarik nafas dan berkata kepadanya: "Efata!", artinya: Terbukalah!
Maka terbukalah telinga orang itu dan seketika itu terlepas pulalah pengikat lidahnya, lalu ia berkata-kata dengan baik.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #219. Tahukah anda bahawa kebanyakan telinga 👂 rohani kita tersumbat dengan najis-najis yang menghalangi pendengaran kita? Revival is when God opens our spiritual eyes and ears to see and hear the voice of God. Terkadang ada juga yang sudah mengalami kebangkitan rohani namun masih sama seperti yang dulu kerana mereka tidak mau "dikongkong" oleh Roh Kudus. Sebenarnya, Roh Kudus tidak memaksa anda dan juga Dia tidak control hidup anda jika anda tidak mengizinkannya, kerana Roh Kudus ada Roh yang penuh kasih dan lemah lembut.

1. Ephphatha
Markus 7:35 (TB)  Maka terbukalah telinga orang itu dan seketika itu terlepas pulalah pengikat lidahnya, lalu ia berkata-kata dengan baik.

🍞 ☕ Revival is when your heart is opened towards the works of the Holy Spirit. Apabila telinga 👂 rohani kita tersumbat sudah pasti kita tidak akan mendengarkan suara bisikan Roh Kudus,  yang kita dengar adalah suara iblis. Yesus mengatakan "Domba-domba-Ku mendengarkan suara-Ku..." Tetapi ada perkara-perkara yang menyumbatkan sistem pendengaran kita sekarang. Dosa dan nafsu kedagingan yang menyebabkan telinga 👂 rohani kita tersumbat. Kita hanya mendengar bisikan syaitan yang menuju ke arah kebinasaan. Aku mengatakan sekarang,  Ephphatha.. Terbukalah telinga anda sekarang. Terbukalah telinga anda kepada suara bisikan Roh Kudus. Dalam nama Yesus.

Kebutaan Rohani, pekak rohani adalah penyakit rohani yang harus disembuhkan.  Berapa lama lagi kita mau memberikan diri kita kepada nafsu kedagingan kita dan menjadi hamba dosa? Revival is not one day process but a lifetime process. A continuous Renewal of our self and Spirit in the Lord. Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: