Monday, August 22, 2016

Revival: Lay aside all filthiness

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus maju di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Lay aside all filthiness.

James 1:21-22  Therefore lay aside all filthiness and overflow of wickedness, and receive with meekness the implanted word, which is able to save your souls.
But be doers of the word, and not hearers only, deceiving yourselves.

Yakobus 1:21-22 (TB)  Sebab itu buanglah segala sesuatu yang kotor dan kejahatan yang begitu banyak itu dan terimalah dengan lemah lembut firman yang tertanam di dalam hatimu, yang berkuasa menyelamatkan jiwamu.
Tetapi hendaklah kamu menjadi pelaku firman dan bukan hanya pendengar saja; sebab jika tidak demikian kamu menipu diri sendiri.

Shalom saudara dan saudari sekalian.  Hari yang ke #235. Tahukah anda bahawa orang-orang yang telah mengalami kebangkitan rohani HARUS berterusan di dalam kebangkitan rohani itu? Dalam masa itu kita harus mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. Bukan hanya merasa "syok sendiri" ketika ibadah KKR, tetapi tetap berterusan di dalam kebangkitan rohani itu dan terus menerus mengizinkan Roh Kudus untuk bekerja di dalam hidup kita, itu barulah kebangkitan rohani yang sebenarnya.

1. Lay aside all filthiness
Yakobus 1:21 (BM)  Oleh itu, buanglah segala kebiasaan buruk dan kelakuan yang jahat. Berserahlah kepada Allah dan terimalah firman yang ditanam-Nya di dalam hati kamu, kerana firman itu dapat menyelamatkan kamu.

🍞 ☕ Ada beberapa perkara yang kita akan belajar dalam Firman Tuhan hari ini. Revival Is the work of the Holy Spirit in our lives to prune us, to mold us, to uproot every filthiness, to cut and destroy every obstacles in our lives as we pursue God.

1. Buanglah
Apa yang perlu kita buang? Segala tabiat buruk kita, segala tingkah laku kita yang tidak menyenangkan hati Tuhan, segala dosa yang merintangi dan segala kebiasaan buruk dan kelakuan yang tidak sempurna Buanglah kesemua itu. Itulah yang Roh Kudus ingin lakukan di dalam hidup anda. Kita harus menyadari bahwa mengizinkan jenis kekotoran moral apa pun ke dalam kehidupan atau rumah-tangga kita, termasuk bahasa yang tidak senonoh atau kecabulan melalui video atau television mendukakan Roh Kudus dan melanggar standard Tuhan yang kudus bagi umat-Nya.

2. Berserahlah
Seperti yang saya katakan tadi, kebangkitan rohani adalah pekerjaan Roh Kudus dalam hidup kita. Jika kita tidak berserah sepenuhnya kepada Tuhan, tidak mungkin kita akan melihat satu perubahan dalam hidup kita. Kita nyanyi lagu "Aku berserah... Aku berserah... Pada Yesus Juruselamat, aku berserah... ". Tetapi apakah itu Sekadar kata-kata sahaja?

3. Terimalah
Apabila kita sudah membuang segala sesuatu dan berserah kepada Tuhan sepenuhnya, maka hari ini terimalah Firman Tuhan yang anda telah dengar.  Tetapi janganlah anda menipunya diri sendiri dengan hanya mendengar dan mengatakan semuanya baik-baik saja. Anda harus terima, dengar dan lakukan firman TUHAN ini.

Ayuh saudara dan saudari sekalian,  berikanlah hatimu sepenuhnya kepada Tuhan dengar dan lakukanlah Firman-Nya yang telah anda terima. Jadi, apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: