Thursday, August 11, 2016

Revival: An Everlasting Impact

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memberikan impak yang berkekalan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: An everlasting impact

John 6:47  Most assuredly, I say to you, he who believes in Me has everlasting life.

Yohanes 6:47 (TB)  Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya barangsiapa percaya, ia mempunyai hidup yang kekal.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #224. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani memberikan impak yang berkekalan dalam hidup anda? Today, I want to focus on the word "EVERLASTING". Revival gives an everlasting impact in our lives. Whether you like it or not, you want it or not, there will be a time that you will remember that God has revived you at a certain period of your life. Kebangkitan rohani harus berterusan dan bukan sekadar di dalam ibadah KKR saja. Saudara dan Saudari sekalian, pernah juga saya berfikir bahawa "Jika saya masuk ke sekolah Alkitab, maka saya akan berubah, dipulihkan mengalami kebangkitan rohani, ternyata anggapan saya salah. Tidak ada perubahan langsung di dalam hidup saya." Saya mencari Tuhan di gereja supaya mengalami pemulihan, kebangkitan rohani, tetapi tidak ada apapun yang terjadi. Saya sangat memerlukan campur tangan Tuhan dalam hidup saya tetapi sepertinya tidak ada apapun yang terjadi. Pada satu saat, ketika saya di bilik mandi saya, Roh Kudus berbicara kepada saya, "Pemulihan bermula dari jiwa yang hancur dan hati yang remuk di hadapan Tuhan." Tidak salah kita mencari Tuhan di gereja maupun pergi ke sekolah Alkitab, tetapi hati kitalah yang sangat penting dalam mau mengalami kebangkitan rohani ini. If your heart is not right before God, no matter how hard you try, you will never receive it unless you're willing to allow God to deal with the area's of our heart. That's revival! That's restoration! That's healing! Kebangkitan rohani adalah impak yang berkekalan. Ia harus diperturunkan dari generasi kepada generasi yang akan datang.

1. An Everlasting Impact
Mazmur 103:17 (TB)  Tetapi kasih setia TUHAN dari selama-lamanya sampai selama-lamanya atas orang-orang yang takut akan Dia, dan keadilan-Nya bagi anak cucu,

☕🍞 Bagaimana kita dapat meneruskan kehidupan yang telah dibangkitkan dan penuh dengan kuasa Tuhan serta pekerjaan Tuhan di dalam hidup kita? Hanya apabila kita sedar akan keberadaan kerohanian kita dan apabila kita berseru kepada TUHAN Yesus dengan segenap hati kita. Bukannya pergi sana sini mencari Tuhan, tetapi di mana pun anda berada, carilah Tuhan selagi masih ada waktu. Berbalik kepada TUHAN dengan segenap hati kita. Revival must have an everlasting impact in our generation and generation to come. Demikianlah juga kasih setia TUHAN dari selama-lamanya sampai selama-lamanya atas orang-orang yang takut akan Dia, dan keadilan-Nya bagi anak cucu.

Jiwa yang hancur dan hati yang remuk tidak dipandang hina oleh Tuhan. Kebangkitan rohani secara pribadi kita harus terjadi setiap hari. Everyday is a revival day. Bukan hanya saat-saat di kebaktian tetapi setiap detik kehidupan kita adalah kesaksian yang terbentuk daripada impak kebangkitan rohani yang telah terjadi. Apabila anda mengalaminya, maka impakkan ia kepada yang lain. Revival must go on. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: