Friday, August 5, 2016

Revival: Continuous Renewal

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang terus-menerus memperbaharui kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Continuous renewal

Colossians 3:9-10  Do not lie to one another, since you have put off the old man with his deeds,
and have put on the new [man] who is renewed in knowledge according to the image of Him who created him,

Kolose 3:9-10 (TB)  Jangan lagi kamu saling mendustai, karena kamu telah menanggalkan manusia lama serta kelakuannya, 
dan telah mengenakan manusia baru yang terus-menerus diperbaharui untuk memperoleh pengetahuan yang benar menurut gambar Khaliknya;

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #218. Tahukah anda bahawa proses kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita adalah satu proses pembaharuan? Revival is constant renewal; it is a process that would not stop. Tetapi sebelum proses pembaharuan itu terjadi, kita juga ada peranan penting dalam memastikan pembaharuan itu terjadi. We must participate in the renewal process as we allow the Holy Spirit to work in us.

1. Continuous Renewal
Kolose 3:10 (TB)  dan telah mengenakan manusia baru yang terus-menerus diperbaharui untuk memperoleh pengetahuan yang benar menurut gambar Khaliknya;

🍔🍕 Sebelum Roh Kudus dapat bekerja di dalam hidup kita, terlebih dahulu kita harus bertobat dan menanggalkan "jubah kebutaan kita yang sarat dengan dosa" supaya kita dapat mengenakan jubah kemuliaan Tuhan yang telah disediakan untuk kita semua. Tanggalkanlah jubah manusia lama kita. Sesiapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru: yang lama sudah berlalu, sesungguhnya yang baru sudah datang.

🍗🍖 Revival bermaksud pertobatan yang membawa perubahan dan transformasi di dalam hidup kita, tetapi jika tidak ada perubahan yang terjadi dan sikap kita, karakter kita, tingkah laku kita, masih sama saja seperti yang dulu, ada satu masalah yang besar di situ. Jika kita mau Revival terjadi maka kita juga harus bersiap sedia untuk perubahan yang akan Tuhan lakukan dalam hidup kita supaya kita akan terus menerus diperbaharui dan terus bertumbuh dan berakar di dalam Kristus Yesus.

Sekarang kamu menjadi manusia baru yang sentiasa dibaharui oleh Penciptanya iaitu Allah, supaya menjadi seperti Dia. Dengan demikian kamu dapat mengenal Allah dengan sempurna.  Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: