Monday, August 15, 2016

Revival: To live in the promises of God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan janji-janji Tuhan untuk kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To live in the promises of God

Romans 4:20-21  He did not waver at the promise of God through unbelief, but was strengthened in faith, giving glory to God,
and being fully convinced that what He had promised He was also able to perform.

Roma 4:20-21 (TB)  Tetapi terhadap janji Allah ia tidak bimbang karena ketidakpercayaan, malah ia diperkuat dalam imannya dan ia memuliakan Allah,
dengan penuh keyakinan, bahwa Allah berkuasa untuk melaksanakan apa yang telah Ia janjikan.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #228. Tahukah anda bahawa segala janji-janji Tuhan untuk kita adalah Ya dan Amen? It  means that the promises of God isn't a dead promise but alive and life giving to those who live in His promises and for those who believe in Him. Setiap orang mempunyai satu pegangan hidup yang menggerakkan mereka untuk sampai ke tujuan hidup mereka. Pegangan hidup serta harapan orang-orang yang percaya adalah segala Janji-janji Tuhan yang telah dinyatakan oleh Tuhan melalui firman-Nya kepada kita semua. Kita mempunyai satu sumber Pengharapan yang tak tergoyahkan, janji-janji-Nya Ya dan Amen. Tuhan tak pernah berdusta.

1. To live in the promises of God
2 Korintus 1:20 (TB)  Sebab Kristus adalah "ya" bagi semua janji Allah. Itulah sebabnya oleh Dia kita mengatakan "Amin" untuk memuliakan Allah.

☕🍞 Dahulu kita hidup di dalam kegelapan, tidak mengenal Tuhan, tidak ada sumber pengharapan,  tidak ada masa depan, tidak ada dasar yang teguh, tidak ada pegangan yang kukuh, hidup tanpa arah tuju dan bergelimpangan dalam dosa. Tetapi apabila Tuhan mengirimkan kebangkitan rohani dalam hidup kita, kita mulai mengenal Tuhan, kita mempunyai satu masa depan yang cerah penuh dengan segenap janji-janji Tuhan yang takkan pernah pudar dan tergoyahkan. Segala janji-janji Tuhan telah digenapi di dalam Kristus Yesus bagi kita semua.

Apakah janji Tuhan dalam hidup anda? Adakah anda sedang merealisasikan janji-janji Tuhan dalam hidup anda? Have you claim the promises of God for your life? Today you can unlock the promises of God upon your life. Carilah dahulu Kerajaan 👑 Tuhan dan Kebenaran-Nya dan segala sesuatu akan terjadi dalam hidup anda. Live a life filled with the promises of God. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: