Sunday, July 31, 2016

Revival: In the midst of persecution

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: In the midst of persecution

2 Timothy 3:12  Yes, and all who desire to live godly in Christ Jesus will suffer persecution.

2 Timotius 3:12 (TB)  Memang setiap orang yang mau hidup beribadah di dalam Kristus Yesus akan menderita aniaya,

Shalom saudara Dan saudari sekalian. Hari yang ke #213. Tahukah anda bahawa baik dalam kesesakan maupun keseksaan, Injil harus diberitakan dan jiwa-jiwa harus dibawa kembali kepada Tuhan? Persecution does not stop God's revival movement. When the church is persecuted, they don't fall back, instead they continue to press on, breakthrough every odds and obstacles. Tuhan Yesus mengatakan "Aku akan mendirikan jemaat-Ku dan alam maut tidak akan menguasainya". Ini bermaksud tiada seorang pun yang dapat memberhentikan rencana-Nya. Rencana manusia ataupun pekerjaan iblis tidak dapat menghalangi pergerakan Roh Kudus di akhir zaman ini.

1. In the midst of persecution
Roma 8:35 (TB)  Siapakah yang akan memisahkan kita dari kasih Kristus? Penindasan atau kesesakan atau penganiayaan, atau kelaparan atau ketelanjangan, atau bahaya, atau pedang?

🍔🍕 Penganiayaan dalam satu atau lain bentuk tidak dapat dihindarkan oleh orang yang mau menjalankan hidup saleh dalam Kristus. Kesetiaan kepada Kristus, kebenaran dan standard-Nya yang benar meliputi ketetapan hati untuk tidak mengurangi tuntutan iman kita, atau menyerah kepada banyak suara yang memanggil kita untuk menyesuaikan diri dengan dunia dan mengesampingkan kebenaran alkitabiah. Kerana standard kesalehan mereka, orang yang setia akan kehilangan hak dan diejek; mereka akan mengalami kesusahan kerana melihat kesalehan ditolak oleh banyak orang. Kita harus bertanya pada diri kita: sudahkah saya mengalami aniaya kerana komitmen saya untuk hidup saleh? Ataukah kurangnya penderitaan menjadi tanda bahwa saya tidak benar-benar mempertahankan kebenaran Kristus? Pada minggu lepas Isnin, ketika di saat teduh saya, sewaktu saya sedang berdoa untuk beberapa perkara doa, tiba-tiba Tuhan memperlihatkan kepada saya satu situasi di mana saya sedang berpakaian warna oren, tangan saya diikat di belakang, berlutut, dan seorang pengganas menarik kepala saya untuk dipenggal. Dalam situasi itu saya melihat isteri saya dan dia mengendong seorang bayi,  anak kami. Pengganas itu mengatakan "sangkal Yesus Kristus dan kamu akan hidup bersama keluarga kamu..." Lalu Roh Kudus bertanya kepada saya, "Apakah respon saya..." Saya melihat isteri dan anak saya, saya melihat kepada Tuhan, saya tidak memberikan sebarang jawapan.....  Senangnya kita selalu nasihatkan orang lain serta menguatkan semangat ✊ orang lain untuk tetap setia sampai mati, namun bila ia terjadi pada diri kita sendiri, berapa ramai di antara kita yang sanggup memberikan kepala kita dipenggal?

Even in the fire, God is still with us. Seperti yang saya katakan tadi, tidak ada apapun yang dapat menghalang pekerjaan Tuhan. Revival happens no matter what is your circumstances or what are you going through, God is able to encounter you at any point of your life. Sambungan Penglihatan saya tadi, setelah saya berdiam, saya menjawab Tuhan, "Tuhan inilah aku... Aku serahkan keluarga 👪 saya ke dalam perlindungan-Mu, sebab saya tau Engkau akan menjaga mereka. Aku siap sedia Tuhan, terimalah Roh ku." Dan seketika itu juga situasi di sana berubah dan saya melihat tangan-Nya memegang kami sekeluarga. Biar apapun yang terjadi, pergerakan Roh Kudus Tuhan serta rencana-Nya tidak dapat diberhentikan. Ia tetap akan terjadi di generasi, di zaman ini di antara muda mudi kita. Tidak ada seorang pun pengganas yang dapat menghentikan pekerjaan Tuhan. Penindasan atau kesesakan atau penganiayaan, atau kelaparan atau ketelanjangan, atau bahaya, atau pedang mungkin menakut-nakutkan kita, tidak ada apapun yang boleh menghalang pekerjaan Tuhan. Hari ini saya tidak mau tanya apakah respon anda, kita masing-masing saja fikirkan. On this rock I will build My church, and the gates of Hades shall not prevail against it....

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: