Friday, July 29, 2016

Revival: Nothing is gonna stop us now

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus memuji, menyembah dan juga menyatakan kebesaran-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Nothing is gonna stop us now

Psalm 150:6  Let everything that has breath praise the LORD. Praise the LORD!

Mazmur 150:6 (TB)  Biarlah segala yang bernafas memuji TUHAN! Haleluya!

Shalom saudara dan saudari sekalian.  Hari yang ke #211. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menciptakan anda supaya anda tetap hidup dalam satu perhubungan yang intim dengan Tuhan? Revival is when you are changed from inside out and lift up your voice to praise God for all the wonderful works He has done. Satu paduan suara yang lantang dari setiap suku bangsa, kaum dan bahasa, setiap makhluk ciptaan Tuhan,  Memuji Tuhan. Biarlah segala yang bernafas. Bukan hanya para imam dan orang-orang suku Lewi; melainkan seluruh makhluk ciptaan dari segala zaman dan tempat yang bernafas, termasuk dalam paduan suara besar yang terdiri atas kelompok-kelompok paduan suara ini. Makhluk yang tidak bernyawa tidak dapat memuji TUHAN.

1. Nothing is gonna stop us now
Mazmur 149:3 (TB)  Biarlah mereka memuji-muji nama-Nya dengan tari-tarian, biarlah mereka bermazmur kepada-Nya dengan rebana dan kecapi!

🍕🍔 Pujian dan Penyembahan yang benar kepada Tuhan lahirnya daripada hati yang dalam yang penuh dengan kesyukuran. Biar apapun situasi dan kondisi yang dihadapi oleh seseorang itu, dia sanggup mengangkat tangannya dan bersyukur kepada Tuhan. Segala yang bernafas - apakah anda bernafas hari ini? Bernafas namun sepertinya tiada nyawa? Bagaimana kita mau memuji TUHAN jika kita tidak bernafas? Bernafas dari segi fizikal dan juga Spiritual. Kemungkinan anda berfikir saya masih ada nyawa dan sedang bernafas,  tetapi apakah buktinya kerohanian anda sedang "bernafas" sekarang? Adakah "sesuatu" sedang menyumbatkan sistem pernafasan anda? Tidak ada apapun yang dapat menghalang anda untuk memuji TUHAN. Nothing is gonna stop us now from praising God. Let us sing of His love for in our life He is our everything.  He set us free all our chains are broken. Let us sing of His love forevermore.

Jikalau kita mau melihat segala yang bernafas memuji TUHAN, maka serata dunia harus mengenal Tuhan Yesus kerana dari pengenalan akan Tuhan yang membawa kita kepada penyembahan yang benar dan ini menjadi tanggungjawab kita semua sebagai orang yang percaya kepada-Nya supaya dunia 🌍 ini mengenal Tuhan Yesus Kristus. Semua manusia di dunia ini, ada yang kerohaniannya hidup, ada kerohaniannya "sesak nafas" dan ada yang kerohaniannya sudah mati. Siapakah yang akan Kuutus,  Tuhan bertanya. Nothing's gonna stop us now, not even the devil. The field is ready for harvest. What would Jesus do? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: