Sunday, July 10, 2016

Revival: ASK for revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa Roh Kudus apabila kita berseru kepada TUHAN Yesus maka Dia akan memberikannya. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: ASK for revival

Matthew 7:8  For everyone who asks receives, and he who seeks finds, and to him who knocks it will be opened.

Matius 7:8 (TB)  Karena setiap orang yang meminta, menerima dan setiap orang yang mencari, mendapat dan setiap orang yang mengetok, baginya pintu dibukakan.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #192. Tahukah anda bahawa apabila anda meminta kepada Tuhan maka Dia juga akan memberikannya? Yesus mendorong kita untuk bertekun di dalam doa. Dalam bahasa Yunani kata kerja ini dalam ayat Mat 7:8 menunjukkan tindakan yang dilakukan terus-menerus. Ini berarti bahwa kita harus terus meminta, mencari, dan mengetok. Meminta mengandung arti kesadaran akan keperluan dan kepercayaan bahwa Tuhan mendengarkan doa kita. Mencari menunjukkan permohonan yang sungguh-sungguh disertai dengan ketaatan pada kehendak Tuhan. Mengetok menunjukkan adanya ketekunan dalam menghampiri Tuhan sekalipun Ia tidak menjawab dengan segera. Prayer is the appointed means for obtaining what we need. Pray; pray often; make a business of prayer, and be serious and earnest in it. Ask, as a beggar asks alms. Ask, as a traveller asks the way. Seek, as for a thing of value that we have lost; or as the merchantman that seeks goodly pearls. Knock, as he that desires to enter into the house knocks at the door. Sin has shut and barred the door against us; by prayer we knock.

1. ASK for revival
Matius 7:7 (TB)  "Mintalah, maka akan diberikan kepadamu; carilah, maka kamu akan mendapat; ketoklah, maka pintu akan dibukakan bagimu.

☕🍞 This is a three modelled prayer.
A = Ask
S = Seek
K = Knock

What do you desire for this generation? A.S.K from God. Firman Tuhan mengatakan bahawa "...Doa orang yang benar, bila dengan yakin didoakan, sangat besar kuasanya." Apabila kamu berdoa 🙏 dengan segenap hatimu, maka kamu akan melihat hasilnya. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 adalah lewat daripada doa beberapa pelajar. Demikian lewat daripada doa yang sungguh-sungguh kamu dapat melihat kebangkitan rohani terjadi secara pribadi dalam diri kita dan juga impaknya kepada setiap suku bangsa.

1. Ask
- jawapan kepada doa bermula daripada kerinduan atau kesungguhan yang mendalam untuk berdoa.

- Prayer begins with a desperation ( dalam keadaan terdesak, hilang harapan, putus asa, kesedihan yg mendalam - anguish)

2. Seeking (Hebrew: do it frequently)
- penerobosan terjadi apabila kita tidak putus asa dalam doa kita. Maksudnya, kita terus menerus mencari wajah Tuhan melalui doa kita tanpa henti. Biar apapun terjadi, kita tetap mencari wajah Tuhan. Breakthrough comes when you keep seeking and pressing on frequently. Seeking through prayer you need stamina. A constant prayer. Never stop seeking until you have received what you want. Seeking is being consistent in prayer!

3. Knocking
- Di sinilah kita menentang segala kuasa kegelapan yang sedang bekerja. Ini adalah level ketiga doa di mana kita berhadapan dengan musuh kita, melawan segala pekerjaan roh roh jahat dan penghulu kegelapan dunia ini. Jikalau kita mahu melihat kebangkitan rohani terjadi di dalam hati kita, generasi kita, dan bangsa kita, then You must  be violent and aggressive in prayer. Forcefully taking what is ours from the devil's hold. Merampas kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan. When you pray you knock down every demonic powers, every strongholds,  every obstacles, every opposition, every spirit of unbelieve.

Berdoalah supaya Tuhan mengirimkan api Kebangkitan rohani kepada generasi ini. Memintalah daripada Tuhan untuk kebangkitan rohani. Carilah kerajaan-Nya dan Kebenaran-Nya untuk membangkitkan generasi ini. Ketoklah dan hancurkanlah segala pekerjaan iblis. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥. Apakah doa anda untuk generasi ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: