Saturday, July 23, 2016

Revival: To See the unseen

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membuka mata kita untuk melihat apa yang telah Tuhan sediakan bagi kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To See the unseen

Matthew 20:33  They said to Him, "Lord, that our eyes may be opened. "

Matius 20:33 (TB)  Jawab mereka: "Tuhan, supaya mata kami dapat melihat."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #205. Tahukah anda bahawa Tuhan mahu anda melihat hal-hal yang tidak kelihatan dengan mata kasar kita? Revival is to see the unseen things that are prepared for those who believe in Him. Seandainya saja kita sama prihatinnya mengenai kelemahan rohani kita dan sungguh berkeluh-kesah mengenainya, terutama kebutaan rohani kita! Tuhan, supaya mata hati kita dapat melihat! Banyak orang yang buta secara rohani, namun berkata bahwa mereka dapat melihat. Seandainya saja kita menyadari kegelapan kita, maka kita akan segera menghampiri Dia, satu-satunya yang mempunyai obat penyembuh, dengan memohon, Tuhan, supaya mata kami dapat melihat. Many are spiritually blind, yet say they see. Jesus cured these blind men; and when they had received sight, they followed him. None follow Christ blindly. He first by his grace opens men's eyes, and so draws their hearts after him. Tuhan telah menyediakan perkara-perkara yang dahsyat dan luarbiasa yang belum pernah kita lihat, namun yang menghalangi penglihatan kita sekarang ini adalah kebutaan rohani kita daripada melihat apa yang telah Tuhan sediakan.

1. To See the unseen
1 Korintus 2:9 (TB)  Tetapi seperti ada tertulis: "Apa yang tidak pernah dilihat oleh mata, dan tidak pernah didengar oleh telinga, dan yang tidak pernah timbul di dalam hati manusia: semua yang disediakan Allah untuk mereka yang mengasihi Dia." 

🍞☕ If you want to see the unseen things, your spiritual eyes must opened first. Spiritual things needs spiritual invention of God. Ramai yang masih melihat secara fizikal namun masih buta rohaninya. Anda hanya mampu melihat apabila anda tetap tekun di dalam doa dan menerobosi setiap halangan dan rintangan. Ramai yang mahukan mujizat tetapi ramai itu juga yang tidak melihat dengan mata iman mereka bahawa mujizat sudah terjadi. Hari ini, Tuhan Yesus sedang bertanya kepada anda "Inilah Aku, beri tahukan kepada-Ku apa yang kamu inginkan, dan kamu akan menerimanya." Apa lagi yang kita inginkan? Ia mampu melakukan apa pun bagi kita, dan bersedia melakukannya. Mintalah, maka akan diberikan kepadamu. Saya mau melihat pergerakan serta Pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa yang belum pernah saya lihat alami alami.

Apakah yang sedang menghalang atau membutakan mata kita daripada melihat mujizat Tuhan, pekerjaan Tuhan, berkat Tuhan? Izinkanlah Roh Kudus untuk menyelidiki hati kita hari ini. Saya percaya bahawa Roh Kudus yang telah membuka mata rohani kedua orang buta itu dan kemudian mereka melihat Yesus. Kenapa saya mengatakan begitu kerana tanpa melihat dengan mata fizikal mereka sudah tau bahawa Yesus yang sedang melewati tempat itu dan mereka mula berseru kepada-Nya supaya mata mereka dibuka. Mereka berseru "Tuhan, Anak Daud, kasihanilah kami!". Roh Kudus membuka mata mereka untuk mengenal Tuhan Yesus, dan mengenal Dia sebagai Tuhan. Apakah anda sudah mengenal suara Tuhan yang sedang memanggil anda ataupun apakah anda sudah mengenal hadirat Tuhan yang sedang "melewati" tempat di mana anda berada sekarang? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: