Tuesday, July 26, 2016

Revival: God has chosen you

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk terus berlari 🏃 dalam melakukan panggilan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: God has chosen you.

Matthew 22:14  "For many are called, but few [are] chosen. "

Matius 22:14 (TB)  Sebab banyak yang dipanggil, tetapi sedikit yang dipilih."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #208. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memilih anda untuk tujuan yang luarbiasa? Revival is when you rise up and do the will of God for He has chosen you. Ramai yang terpanggil tetapi hanya sedikit sahaja yang tetap setia, tetap bertahan di dalam panggilannya sehingga mereka berhasil dalam segala sesuatu yang telah dipercayakan oleh Tuhan. Ramai yang mahukan kebangkitan rohani terjadi tetapi berapa ramai yang masih benar-benar merindukan hal itu terjadi? Berapa ramai yang masih bergiat dalam menyebarkan api Kebangkitan rohani itu? Berapa ramai yang masih setia melakukan amanat Agung Tuhan? Apakah hanya generasi yang terdahulu yang sedang melakukannya ataupun ada beberapa orang muda yang masih berkobar-kobar untuk Tuhan? Revival begins with you and I. If you want to see revival happen, then you GO and spread the Revival fire. Sorry to say but this is the fact, many are running to this meetings and that meetings yet the output does not last very long. Tidak salah sebenarnya, tetapi apakah ertinya semua itu jika ia hanya sekada hangat-hangat saja? Friends, we are living is perilous time. Masa sangat singkat sebelum kedatangan Tuhan Yesus. Apakah yang sedang kita lakukan?

1. GOD has chosen you.
Yohanes 15:16 (TB)  Bukan kamu yang memilih Aku, tetapi Akulah yang memilih kamu. Dan Aku telah menetapkan kamu, supaya kamu pergi dan menghasilkan buah dan buahmu itu tetap, supaya apa yang kamu minta kepada Bapa dalam nama-Ku, diberikan-Nya kepadamu.

☕🍞 Saya berikan satu ilustrasi pembentukan pasukan bola ⚽ sepak. Sebelum pembentukan pasukan bola ⚽ sepak itu terjadi, pada awalnya pihak penganjur akan mewar-warkan tentang pembentukan "Dream Team" itu di surat kabar, ataupun media sosial - di sini ada satu proses iaitu "PROSES PANGGILAN". Selepas ramai yang menyahut panggilan itu, maka akan ada sesi latihan. Jika yang datang itu seramai 100 orang maka daripada 100 orang itu hanya mungkin 22 Orang sahaja yang akan terpilih untuk membentuk Dream Team tersebut. Nah, jadi di sesi latihan itulah terjadi proses pemilihan. Hanya yang cekap, tangkas, memiliki skill dan juga yang berstamina serta tahan uji yang akan dipilih. Demikianlah juga dengan panggilan Tuhan. Ramai dipanggil, tetapi hanya yang cekap, tahan uji, setia saja yang akan dipilih. Is your heart competent to the call of God?

Engkau telah dipanggil oleh Tuhan dan bukannya manusia. You are called by God.  Pelantikan kamu adalah dari surga. Engkau telah menerima perutusan surgawi untuk merampas kembali dan membawa kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan. Tuhan telah memilih kita secara spesifik dan telah mengutus kita untuk menyebarkan api kebangkitan rohani kepada setiap suku dan generasi ini. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: