Saturday, July 16, 2016

Revival: Bring them to Him

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang lazat dan enak yang disediakan bagi kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Bring them to Him.

Matthew 14:17-18  And they said to Him, "We have here only five loaves and two fish. " He said, "Bring them here to Me. "

Matius 14:17-18 (TB)  Jawab mereka: "Yang ada pada kami di sini hanya lima roti dan dua ikan." Yesus berkata: "Bawalah ke mari kepada-Ku."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #198. Tahukah anda bahawa apa yang ada pada anda, itu Tuhan boleh gunakan untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa? Revival is when you give to God what you have and He uses it to create an extraordinary miracle. You may say you have nothing, but let me tell you this, you have your life, as long as your heart is beating, bring it to God, allow Him to use your life for the glory of His name.

1. Bring them to Him
Matius 14:18 (TB)  Yesus berkata: "Bawalah ke mari kepada-Ku."

🍞 ☕ 🍜 Ada satu pepatah mengatakan bahawa "hidup kita di tangan kita" kebarangkalian itu benar bagi pandangan mata dunia dan falsafah dunia ini, tetapi ketahuilah bahawa jika hidup anda berada di dalam tangan Tuhan, ia akan berhasil dan anda akan melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa dalam hidup anda dan juga melalui hidup anda. Hidup dipimpin oleh Roh Kudus. Bila kita ingin mendapatkan kenikmatan hidup, yang sungguh-sungguh nikmat, bawalah apa yang mau kita nikmati itu kepada Kristus, sebab segala sesuatu dikuduskan oleh firman-Nya dan melalui doa kepada-Nya. Itulah yang membuat kita sejahtera dan makmur, karena apa yang kita serahkan ke dalam tangan Yesus Tuhan kita, itu akan dipakai-Nya sesuai kehendak-Nya; dan ketika kita mengambilnya kembali, itu akan berlipat ganda manisnya bagi kita.

Bawalah kepada-Nya "lima roti 🍞 dan dua ikan 🐠" yang ada pada anda saat ini.  Serahkan segala sesuatu kepada Tuhan Yesus dan izinkanlah Dia mengatur hidup anda. Apakah "lima roti 🍞 dan dua ikan 🐠" yang anda punyai sekarang? Di antaranya adalah:-

1. Kehidupan anda
2. Karier anda
3. Masa depan anda
4. Keluarga anda
5. Pelayanan anda

1 Petrus 5:7 (TB)  Serahkanlah segala kekuatiranmu kepada-Nya, sebab Ia yang memelihara kamu.

A revived life is a life that's dependant totally upon Christ Jesus. Surrender all to Jesus our blessed Saviour for He cares for you. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: