Thursday, July 28, 2016

Revival: Spiritual Constipation

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Spiritual Constipation

Joshua 1:8  This Book of the Law shall not depart from your mouth, but you shall meditate in it day and night, that you may observe to do according to all that is written in it. For then you will make your way prosperous, and then you will have good success.

Yosua 1:8 (TB)  Janganlah engkau lupa memperkatakan kitab Taurat ini, tetapi renungkanlah itu siang dan malam, supaya engkau bertindak hati-hati sesuai dengan segala yang tertulis di dalamnya, sebab dengan demikian perjalananmu akan berhasil dan engkau akan beruntung.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #210. Tahukah anda bahawa ramai yang mengalami sembelit rohani? Revival means to be built strong 💪 in the word of God. Ramai yang tidak pedulikan keadaan pemakanan rohani kita. We  eat almost everything and cause our spiritual digestive system to be blocked and then it happens Constipation. Apabila ia terjadi, maka kita sedang membawa banyak najis dalam hidup kita.  Ramai yang mahukan firman TUHAN ala kadar sahaja. Tidak ramai yang mau mendalami firman TUHAN lebih dalam lagi. Kenapa kita mudah jatuh, ataupun diserang oleh iblis dengan senangnya adalah kerana kekurangan firman TUHAN dalam hidup kita serta ada sesuatu yang menyumbatkan sistem pencernaan kerohanian kita. Spiritual Constipation, sembelit rohani terjadi kerana kita tidak "menghadamkan" firman TUHAN dengan teliti dan kita hanya baca sekadar mau baca 📖 saja. Lalu apabila sesiapa menyoal kita, kita tidak tahu mau jawab apa dan bagaimana.

1. Spiritual Constipation
Mazmur 119:105 (TB)  Firman-Mu itu pelita bagi kakiku dan terang bagi jalanku.

🍞☕Firman Tuhan mengandungi prinsip-prinsip rohani yang akan membantu kita menjauhi banyak kesusahan, perangkap, dan tragedi yang disebabkan oleh keputusan dan pilihan yang salah; oleh karena itu, kita harus menghargai hikmatnya dan berpegang teguh pada ketetapan-ketetapannya dalam segala situasi kehidupan. The evidence of Revival in our lives is the fruits that we produce from that revival. Revival is when we Listen, Obey, Apply and Do the word of God.

Firman Tuhan mengatakan "JANGANLAH ENGKAU LUPA MEMPERKATAKAN KITAB TAURAT " maksudnya janganlah kamu lupa biar satu hari pun... Tetap merenungkan Firman Tuhan dan janganlah biarkan hidup anda sehari tanpa firman TUHAN. Jikalau kita sudah mengalami kebangkitan rohani, maka izinkanlah Roh Kudus untuk bekerja di dalam hidup kita, membangunkan kita kembali di atas dasar firman TUHAN yang teguh. Kalau anda mau terus diubah dan diperbaharui, maka janganlah membaca Firman Tuhan ala kadar. We read the surface of the word of God but we do not take time to chew and digest the word of God. Tidak ada pengwahyuan daripada firman TUHAN yang kita baca kerana kita tidak mengambil masa untuk mendalami firman TUHAN, mengenal firman TUHAN, hidup dalam Firman Tuhan. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: