Tuesday, July 12, 2016

Revival: Arise and serve

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangunkan kita kembali. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Arise and serve.

Matthew 8:15  So He touched her hand, and the fever left her. And she arose and served them.

Matius 8:15 (TB)  Maka dipegang-Nya tangan perempuan itu, lalu lenyaplah demamnya. Ia pun bangunlah dan melayani Dia.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #194. Tahukah anda bahawa Tuhan membangkitkan anda supaya anda dapat melayani Dia? In spiritual healing, the Scripture speaks the word, the Spirit gives the touch, touches the heart, touches the hand. Adakah di antara kita yang "demam" rohaninya dan perlukan Tuhan Yesus untuk menyembuhkannya? Demam sehingga mereka lupa akan panggilan Tuhan. Demam yang melumpuhkan semangat mereka untuk tidak melakukan kehendak Tuhan. Demam yang membuatkan api mereka tidak menyala-nyala lagi. Demam yang menyebabkan mereka tidak lagi bersemangat untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani. Tetapi bagi Tuhan tidak ada yang mustahil. Tuhan dapat menyembuhkan apa jua penyakit baik fizikal dan kerohanian.

1. Arise and serve
Matius 8:14 (TB)  Setibanya di rumah Petrus, Yesus pun melihat ibu mertua Petrus terbaring karena sakit demam.

☕🍞 Tuhan senantiasa berada bersama anda. Tuhan juga sedang melihat kepada kondisi kerohanian anda. Tuhan prihatin dengan kondisi kerohanian kita dan Dia mau menyembuhkan, memperbaharuinya serta memulihkan keadaan kita. Sudah cukup lama kita dalam keadaan demam rohani itu. Ayuh, berikanlah dirimu untuk disembuhkan oleh Tuhan. Bilakah kali terakhir anda berkobar-kobar melayani Tuhan? Bilakah kali terakhir anda bersungguh-sungguh mengikuti Tuhan? Bilakah kali terakhir anda menyala-nyala untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa?  Bilakah kali terakhir memenangkan jiwa? Bilakah kali terakhir anda menyebarkan api Kebangkitan rohani? Jika anda menjawab, "sudah berkurun lama....." atau jawapan yang sewaktu dengannya maka anda perlukan campur tangan Tuhan dalam hidup kita.

Yesus melihat ibu mertua Petrus terbaring karena sakit demam. Di sini kita dapat melihat tindakan daripada Tuhan Yesus Kristus. Pertama Dia  melihat dan  kedua Dia memegang tangan wanita itu. Saya percaya bahawa apabila Yesus melihat wanita yang dalam keadaan demam itu, maka Dia prihatin dan Dia menghulurkan tangan-Nya dan memegang tangan wanita itu dan kemungkinan besar wanita itu juga memberikan tangannya kepada Tuhan Yesus. Sepertinya wanita itu menyahut  panggilan Tuhan untuk disembuhkan, dipulihkan, diperbaharui, diperkasakan dan dibangkitkan kembali supaya dia mulai melayani Tuhan sekali kali. Setiap kita sudah pasti pernah melewati saat-saat di lembah dan saat-saat di tempat tinggi. Persoalannya adalah apakah anda terus membiarkan diri anda di lembah dan merasa kasihan dengan diri anda ataupun anda mulai bangkit melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa? Revival is not about pity party, but it's about power and the outpouring of the Holy Spirit working in us and reviving us once again. Hari ini, Tuhan Yesus sedang melihat anda dan menghulurkan tangan-Nya kepada anda supaya Dia menyembuhkan anda dari "demam" rohani anda. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: