Wednesday, July 20, 2016

Revival: JesΓΉs Mi Salvador

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membawa kita kembali kepada Tuhan Yesus Kristus. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Jesùs Mi Salvador

Matthew 18:11  For the Son of Man has come to save that which was lost.

Matius 18:11 (TB)  [Karena Anak Manusia datang untuk menyelamatkan yang hilang.]"

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #202. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus Kristus, Penyelamat kita, datang ke dunia ini untuk menyelamatkan anda? Revival is when we acknowledge that we have sinned and we need Jesus to cleanse all our filth and shame. Kita perlukan campur tangan Tuhan untuk menyelamatkan diri kita daripada terus binasa. Christ came into the world to save souls, and He  will reckon severely with those who hinder the progress of others who are setting their faces heavenward. And shall any of us refuse attention to those whom the Son of God came to seek and to save?

1. Jesùs Mi Salvador
Yohanes 4:42 (TB)  dan mereka berkata kepada perempuan itu: "Kami percaya, tetapi bukan lagi karena apa yang kaukatakan, sebab kami sendiri telah mendengar Dia dan kami tahu, bahwa Dialah benar-benar Juruselamat dunia."

🍞 ☕ Revival is when you are saved and sins are forgiven and you begin to live alive in God. Everyone needs a Saviour to safe us from the filth that we are living in. Kita tidak dapat menyelamatkan diri kita sendiri, kita perlukan campur tangan Tuhan untuk mengampuni segala dosa kita. Jika kita mau melihat dunia ini diselamatkan, maka berikanlah dirimu untuk diselamatkan terlebih dahulu. Adakah Tuhan Yesus berdaulat dan bertakhta di dalam kehidupan kita? Adakah kita telah memberikan Tuhan Yesus untuk mengendalikan kehidupan kita sepenuhnya? Adakah kita sedang mengerjakan keselamatan yang Tuhan sudah berikan kepada kita - maksudnya menghasilkan buah-buah pertobatan daripada keselamatan yang telah kita terima daripada Tuhan Yesus? Dia datang ke dunia ini untuk menyelamatkan anda dan saya. Kita seperti domba yang tersesat, yang tidak tau jalannya untuk kembali kepada Gembala  kita, namun Gembala kita tidak membiarkan kita tersesat tetapi Dia datang mencari kita sepertimana Dia datang mencari Adam dan Hawa ketika mereka jatuh dalam dosa dan mata mereka terbuka, Tuhan datang ke taman Eden itu dan mencari Adam. Demikianlah juga Tuhan datang dan mencari kita yang tersesat dalam penyesatan dunia ini dan membawa kita kembali kepada jalan yang benar.

Adakah Yesus Kristus menjadi satu-satunya Tuhan dan Penyelamat anda hari ini? Revival is God's Global Agenda for this generation. Even if you are the only person alive in this world, He would come and save you. Your life is so precious to God and so He saved you and revived you to be transformed from inside out. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: