Monday, July 11, 2016

Revival: I will heal

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menyembuhkan kerohanian kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: I will heal

Matthew 8:7  And Jesus said to him, "I will come and heal him. "

Matius 8:7 (TB)  Yesus berkata kepadanya: "Aku akan datang menyembuhkannya."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #193. Tahukah anda bahawa Tuhan mau menyembuhkan dan membangkitkan anda? Inilah masanya untuk pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa dinyatakan dalam hidup kita. The Lord wants to heal us, restore us, revive us and Rekindle His first love in us. Kebangkitan rohani bermula daripada kerinduan serta keterbukaan hati kita di hadapan Tuhan supaya Tuhan membangkitkan kita kembali. Tuhan mau kita kembali kepada-Nya. Tuhan merindukan supaya kita kembali kepada jalan yang benar. Tuhan berkehendakkan anda untuk melakukan kehendak-Nya. Tuhan telah memaksudkan anda untuk tujuan penyelamatan. Namun, Tuhan Yesus tidak memaksa anda untuk melakukan semua ini kerana Dia memberikan anda kemahuan untuk memilih dan untuk melakukan apa yang benar di mata Tuhan.

1. I will heal you.
Matius 8:2-3 (TB)  Maka datanglah seorang yang sakit kusta kepada-Nya, lalu sujud menyembah Dia dan berkata: "Tuan, jika Tuan mau, Tuan dapat mentahirkan aku." Lalu Yesus mengulurkan tangan-Nya, menjamah orang itu dan berkata: "Aku mau, jadilah engkau tahir." Seketika itu juga tahirlah orang itu dari pada kustanya.

🍞☕ Kita selalu meminta kepada Tuhan untuk kebangkitan rohani, untuk perubahan, untuk pemulihan, namun ketika Tuhan bekerja di dalam hidup kita, kita menjadi tidak senang, kita menjadi tidak menentu, kedagingan kita mulai memberontak. Cubalah kita belajar daripada penderita kusta ini. Dia ada keterbukaan hati untuk Tuhan bekerja di dalam hidup dia. Dia mau Tuhan menyembuhkan dia. Dia mau Tuhan bekerja di dalam hidup dia. Dia mau kebangkitan rohani. Tuhan bukan saja menyembuhkan dia secara fizikalnya tetapi juga  dari segi kehidupan rohaninya  dan terus meletakkannya kembali di kalangan orang-orang ramai. Tuhan memulihkan standard kehidupannya juga.

Maka datanglah seorang yang sakit kusta kepada-Nya, lalu sujud menyembah Dia dan berkata: "Tuan, jika Tuan mau, Tuan dapat mentahirkan aku." Lalu Yesus mengulurkan tangan-Nya, menjamah orang itu dan berkata: "Aku mau, jadilah engkau tahir." Seketika itu juga tahirlah orang itu dari pada kustanya. Kalimat "Aku mau" iaitu respon Tuhan kepada si penderita kusta itu bermaksud, TUHAN MAU menyembuhkan dia. Demikianlah juga dengan kita, apabila kita bertanya kepada Tuhan, maka pasti juga Tuhan mau melakukan hal itu untuk anda. If you're asking God for revival, Renewal, Refilling, Relaunching, the outpouring of the Holy Spirit, God is willing to do. He wants to do it. Are we ready for it just like the leper. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: