Sunday, July 24, 2016

Revival: To Do His will

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memanggil kita untuk pekerjaan Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: To do His will

Matthew 21:3  And if anyone says anything to you, you shall say, 'The Lord has need of them, ' and immediately he will send them. "

Matius 21:3 (BM)  Jika ada orang mengatakan sesuatu, katakan kepadanya, 'Tuhan memerlukannya.' Dengan segera orang itu akan membenarkan kedua-dua ekor keldai itu dibawa pergi."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #206. Tahukah anda bahawa Tuhan dapat memakai sesiapa pun yang percaya, taat dan setia kepada-Nya? A revived life is a life that does the will of God. TUHAN memerlukan anda untuk melakukan kehendak-Nya. Sejak dari zaman Adam dan Hawa hinggalah ke hari ini Tuhan mencari-cari seorang yang sanggup melakukan kehendak-Nya.

1. To do His will
Matius 28:19-20 (TB)  Karena itu pergilah, jadikanlah semua bangsa murid-Ku dan baptislah mereka dalam nama Bapa dan Anak dan Roh Kudus,
dan ajarlah mereka melakukan segala sesuatu yang telah Kuperintahkan kepadamu. Dan ketahuilah, Aku menyertai kamu senantiasa sampai kepada akhir zaman."

🍔 🍕 The work of the Cross must be preached to everyone. The evidence of Revival in us is we become the witnesses of God, spreading Revival, evangelizing, proclaiming the goodness of God and the good news of the Gospel to everyone. Tuhan memerlukan anda untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani. The Lord needs you for revival. Sepertimana Tuhan memerlukan saya untuk melakukan amanat agung-Nya, demikianlah juga Tuhan memerlukan anda kerana Dia mau Anda menjadi saluran kebangkitan rohani kepada bangsa-bangsa dan juga generasi ini.

Without God, we cannot do anything. Without us, God will not do anything. Jika anda mau melihat pergerakan Revival yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di generasi ini, maka berikanlah dirimu kepada Tuhan Yesus supaya Dia memakai anda untuk pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa. Apakah generasi minat hanya untuk mabuk 🍻 minum, pesta pora, bergelimpangan dalam dosa ataupun mempunyai kesanggupan serta kerinduan untuk melihat satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di dalam generasi ini? Let us ask God to set us ablaze with a single obsession to see the world saved. Let us ask God to set us ablaze with a endless passion. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: