Monday, July 25, 2016

Revival: Set me Ablaze

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membakar hati kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Set me Ablaze

Proverbs 23:26  My son, give me your heart, And let your eyes observe my ways.

Amsal 23:26 (TB)  Hai anakku, berikanlah hatimu kepadaku, biarlah matamu senang dengan jalan-jalanku.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #207. Tahukah anda bahawa Tuhan mau hati kita sepenuhnya dan bukan setengah-setengah, tetapi SEPENUHNYA. Revival is when we give our hearts totally to God. We need Gid to set our hearts to continuously ablaze for Him. Berikanlah hati dan jiwa kita, semuanya bagi Tuhan. Tuhan menggerakkan hati saya tentang keadaan hati kita yang makin malap apinya itu. "Set me Ablaze once again God" inilah respon saya ketika Tuhan berbicara kepada saya. Bagaimana caranya supaya api tetap menyala di dalam hati kita? Ramai yang memikirkan bahawa kalau saya pergi ke KKR ini dan itu, ke sana dan ke sini, api akan terus menyala-nyala. Sebenarnya sikap atau tanggapan itu tidak betul namun tidak salah jika anda mau mengikuti KKR sana sini, tetapi apakah motifnya anda pergi? KKR sepatutnya ada satu transformasi dan perubahan terjadi tetapi ramai yang pergi, kerana Pengkhotbahnya handsome,  lucu, "romantis" perghhhhhh...!  Dalam satu minggu saja kehangatan itu lepas itu kembali kosong seperti dahulu.

1. Set me Ablaze
Yeremia 20:9 (TB) ..... maka dalam hatiku ada sesuatu yang seperti api yang menyala-nyala, terkurung dalam tulang-tulangku; aku berlelah-lelah untuk menahannya, tetapi aku tidak sanggup.....

🍞☕Don't be KKR or revival meetings, special meeting chasers, but be God chasers. Revival means to run after God. Apabila anda terus menerus mencari wajah Tuhan, bersekutu dengan Tuhan dan melakukan kehendak Tuhan sudah pasti Roh anda akan senantiasa menyala-nyala. Let His fire 🔥 consume us. Let Him to continuously fill us anew. Let His consuming fire fan into flame, a passion for His name. Let lt be stirred in us. Jika kita berdiam diri dan Tidak melakukan apa apa, jangan heran kalau batu batu mulai menyatakan tentang kebesaran Tuhan. It means that You cannot contain the Revival fire that's in you. No matter how hard you try to keep quiet or even to hold on, the fire 🔥 will initially burst out like a volcano 🌋 one day. Lepaskan api itu supaya bangsa-bangsa mengalami kebangkitan rohani. Izinkan Tuhan memakai anda Bagi kemulianNya.

Allow God to set our hearts ablaze for Him. Berikanlah hatimu kepada-Nya. GOD is interested with your heart. TUHAN mau supaya anda senantiasa menyala-nyala bagi Dia. Tuhan mau anda senantiasa bersemangat untuk menyebarkan api Kebangkitan rohani yang sedang menyala-nyala di dalam hidup anda. Bagaimana keadaan api Kebangkitan rohani itu dalam hidup kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: