Sunday, September 25, 2016

Revival: The cost of Revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk bersungguh-sungguh di dalam mengasihi Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: The cost of Revival

Deuteronomy 11:13-15  'And it shall be that if you earnestly obey My commandments which I command you today, to love the LORD your God and serve Him with all your heart and with all your soul,
then I will give [you] the rain for your land in its season, the early rain and the latter rain, that you may gather in your grain, your new wine, and your oil.
And I will send grass in your fields for your livestock, that you may eat and be filled. '

Ulangan 11:13-15 (TB)  Jika kamu dengan sungguh-sungguh mendengarkan perintah yang kusampaikan kepadamu pada hari ini, sehingga kamu mengasihi TUHAN, Allahmu, dan beribadah kepada-Nya dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu, maka Ia akan memberikan hujan untuk tanahmu pada masanya, hujan awal dan hujan akhir, sehingga engkau dapat mengumpulkan gandummu, anggurmu dan minyakmu, dan Dia akan memberi rumput di padangmu untuk hewanmu, sehingga engkau dapat makan dan menjadi kenyang.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #269. Tahukah anda bahawa ada harga yang perlu kita "bayar" supaya kebangkitan rohani terjadi? For revival to happen,  there's a cost we must "pay". Jika kita mau melihat Tuhan menghujani generasi ini dengan hujan kebangkitan rohani maka kita harus dengan sungguh-sungguh mendengarkan perintah Tuhan sehingga kamu mengasihi TUHAN, Allahmu, dan beribadah kepada-Nya dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu. Friends the Storm is coming. Awan-awan sudah berat dengan hujan dan sudah bersiap sedia untuk menghujani generasi ini tetapi apakah yang sedang menghalangnya?

1. The Cost of Revival
1 Raja-raja 18:34, 41 (TB)  Sesudah itu ia berkata: "Penuhilah empat buyung dengan air, dan tuangkan ke atas korban bakaran dan ke atas kayu api itu!" Kemudian katanya: "Buatlah begitu untuk kedua kalinya!" Dan mereka berbuat begitu untuk kedua kalinya. Kemudian katanya: "Buatlah begitu untuk ketiga kalinya!" Dan mereka berbuat begitu untuk ketiga kalinya,
Kemudian berkatalah Elia kepada Ahab: "Pergilah, makanlah dan minumlah, sebab bunyi derau hujan sudah kedengaran."

🍞 ☕ Daripada petikan firman TUHAN ini,  kita dapat baca bahawa bagaimana Tuhan telah memperlihatkan kemuliaan-Nya sekali lagi di kalangan orang-orang yang datang pada masa itu untuk melihat dewa mereka Baal, dapat melakukan sesuatu mujizat kerana sudah lama tidak hujan. Terkadang, Kita juga macam itu. Kita mau melihat kebangkitan rohani, Kita mau mujizat terjadi dalam hidup kita tetapi kita mencari-cari di tempat lain. Bagaimanakah satu Revival terjadi di gunung Karmel itu? Dari mana datangnya 4 buyung air itu? After every attempt of those Baal prophets was a failure,  Elijah said to those people there to "Fill four waterpots with water, and pour [it] on the burnt sacrifice and on the wood. " It is impossible to see the offerings burned when it wet. You see friends God can do the impossible and He often ask us to do the impractical.

Now... Where did thw water came from? Anda harus tahu bahawa waktu itu musim kemarau dan air adalah sesuatu yang berharga dan mereka semua berada di Gunung Karmel. Tidak mungkin mereka mau turun gunung dan ambil air. Saya percaya bahawa setiap orang yang datang pada waktu itu, mereka semua membawa bekalan air minuman mereka.  Water was a precious thing at the moment. You see friends it's not in the receiving and keeping but in the giving you will see God's glory. Apabila mereka memberikan apa yang mereka ada kepada Tuhan, maka Tuhan melakukan satu pekerjaan yang luarbiasa di kalangan orang-orang yang tidak percaya.  Apakah kita sanggup melepaskan apa yang berharga ataupun sesuatu yang dekat dengan hati kita ataupun mungkin tingkah laku kita, cara kita, dan sebagainya untuk Tuhan melakukan sesuatu yang luarbiasa di dalam hidup kita? Apakah kita sanggup melakukan 4 Perkara ini?

A. Merendahkan diri
B. Sujud dan berdoa
C. Mencari wajah Tuhan
D. Berbalik dari jalan yang jahat

Apakah respon anda hari ini......

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: