Tuesday, September 6, 2016

Revival: Freedom Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memberikan pembebasan dari segala belenggu dosa. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Freedom Movement

Acts 16:26  Suddenly there was a great earthquake, so that the foundations of the prison were shaken; and immediately all the doors were opened and everyone's chains were loosed.

Kisah Para Rasul 16:26 (TB)  Akan tetapi terjadilah gempa bumi yang hebat, sehingga sendi-sendi penjara itu goyah; dan seketika itu juga terbukalah semua pintu dan terlepaslah belenggu mereka semua.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #250. Tahukah anda bahawa di mana Yesus ada, di situ ada kemerdekaan? Prayer brings Revival. Revival brings Repentance. Repentance brings Salvation. Salvation brings freedom in Christ Jesus from sins that entangled us. Setiap orang mau bebas dari segala macam bentuk masalah, belenggu dosa, kekecewaan, stess, dan macam-macam lagi lalu mereka mencarinya di dunia yang sekadar "menghilangkannya" untuk sementara waktu sahaja. Lama kelamaan makin parah jadinya keadaan kita.

1 Freedom Movement
1 Petrus 2:16 (TB)  Hiduplah sebagai orang merdeka dan bukan seperti mereka yang menyalahgunakan kemerdekaan itu untuk menyelubungi kejahatan-kejahatan mereka, tetapi hiduplah sebagai hamba Allah.

🍞☕ Where Jesus is, there He reigns. Where He reigns, there's freedom. If Jesus reigns sovereignly in your life, there's freedom that sets you free from every sins and chains 🔗 that entangles you. Hiduplah sebagai orang merdeka. Pengendalian diri yang merupakan hasil penguasaan Roh Kudus merupakan satu-satunya dasar yang kokoh bagi kebebasan; "Jikalau kamu memberi dirimu dipimpin oleh Roh, maka kamu tidak hidup di bawah hukum Taurat. Prayer brings Revival. Revival brings Repentance. Repentance brings Salvation. Salvation brings freedom in Christ Jesus. And that freedom is when Christ is in you.

TUHAN sedang menggerakkan anda untuk kembali kepada-Nya supaya anda akan mengalami kemerdekaan yang telah disediakan oleh Tuhan. Inilah zamannya pembebasan dan semua tawanan dosa dilepaskan dan diselamatkan. Adakah anda sudah merasakan serta mengalami kemerdekaan itu? Apakah anda masih menyalahgunakan kemerdekaan itu untuk menyelubungi kejahatan-kejahatan anda? Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: