Sunday, September 4, 2016

Revival: Salvation Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan keselamatan dari Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Salvation Movement

Acts 13:47  For so the Lord has commanded us: [' I have set you as a light to the Gentiles,] [That you should be for salvation to the ends of the earth. '] "

Kisah Para Rasul 13:47 (TB)  Sebab inilah yang diperintahkan kepada kami: Aku telah menentukan engkau menjadi terang bagi bangsa-bangsa yang tidak mengenal Allah, supaya engkau membawa keselamatan sampai ke ujung bumi." 

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #248. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang dalam gerakan mencari dan menyelamatkan yang terhilang? Pemilihan ini adalah pemilihan surgawi. Perutusan ini adalah perutusan surgawi. GOD has chosen you to be the carriers of Revival and spread it to this generation, every tongue and tribe. Tuhan mengutus anda bukan sahaja untuk menjadi saksi-saksi-Nya sehingga ke hujung bumi tetapi juga supaya engkau membawa keselamatan sampai ke ujung bumi.

1. Salvation Movement
Yesaya 49:6 (TB)  "Terlalu sedikit bagimu hanya untuk menjadi hamba-Ku, untuk menegakkan suku-suku Yakub dan untuk mengembalikan orang-orang Israel yang masih terpelihara. Tetapi Aku akan membuat engkau menjadi terang bagi bangsa-bangsa supaya keselamatan yang dari pada-Ku sampai ke ujung bumi."

☕🍞 Kita harus tahu bahawa sekeliling kita dipenuhi dengan kegelapan bukan sebab letrik terputus atau tidak bayar bil, tetapi keadaan sekeliling alam rohani kita dalam keadaan gelap. Maksudnya,  masih ramai yang sedang hidup di dalam kegelapan itu. Masih bergerak di dalam kegelapan itu. Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Kamu adalah garam dunia. Jika garam itu menjadi tawar, dengan apakah ia diasinkan? Tidak ada lagi gunanya selain dibuang dan diinjak orang. Kamu adalah terang dunia. Kota yang terletak di atas gunung tidak mungkin tersembunyi." Kita seharusnya menjadi terang 💡 di dalam kegelapan dan membawa keselamatan kepada bangsa-bangsa. Kita harus menerobosi alam kegelapan itu dan biar setitik sinar daripada anda menerangi keadaan sekeliling anda. Sebagai seorang yang telah mengalami kebangkitan rohani,  amda HARUS membawa keselamatan itu kepada bangsa-bangsa supaya mereka pun diselamatkan. Ini bukanlah hanya tugas para Pastor ataupun hamba-hamba Tuhan, tetapi ini menjadi tanggungjawab kita. 

Friends, this has been a movement God started ever since the beginning, since the fall of men into sin. Prayer brings Revival. Revival brings Repentance. Repentance brings Salvation. And it is the salvation of massive souls. Revival shouldn't stop at any point of our lives. We must also make sure that we harvest the souls. Kita telah diselamatkan oleh Tuhan untuk satu tujuan yang dahsyat dan luarbiasa. Kita harus mengimpak generasi ini dengan kasih Tuhan supaya mereka juga akan mengenal Tuhan Yesus dan kembali kepada jalan yang Benar. Jadi, apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: