Monday, November 14, 2016

Revival: Bring your own revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan penerobosan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Bring your own revival

John 5:5  Now a certain man was there who had an infirmity thirty-eight years.

Yohanes 5:5 (TB)  Di situ ada seorang yang sudah tiga puluh delapan tahun lamanya sakit.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #319. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang menawarkan penerobosan untuk hidup anda? Yes, God is offering  to us breakthrough today. He is passing by the road's of your life and He has seen what you've gone through throughout your life. Friends, I want you to get your hearts ready for what God's going to do for you, in you and through you. Sudah cukup lama kita berada dalam keadaan yang tidak tertolong, dalam keadaan kerohanian yang bankrap, dalam keadaan yang tidak ada penerobosan dalam hidup kita. Makin kita jalan jauh, makin parah lagi kehidupan kita. Dalam perjalanan hidup kita, ke mana anda sedang tujui? Tuhan Yesus sedang melewati jalan itu dan Dia berhenti seketika hanya untuk melihat anda, melihat kondisi anda dan Dia sedang menawarkan penerobosan untuk hidup anda.

1. Bring your own revival
Yohanes 5:6 (TB)  Ketika Yesus melihat orang itu berbaring di situ dan karena Ia tahu, bahwa ia telah lama dalam keadaan itu, berkatalah Ia kepadanya: "Maukah engkau sembuh?"

🍕 🍔 Banyak orang sakit berbaring di serambi-serambi itu di mana ramai di antara mereka sakit rohaninya makin parah. Ada yang buta rohani, yang tempang rohani, ada yang lumpuh rohani, ada yang penggosip, ada yang tidak senang dengan kemajuan orang lain, ada yang iri hati, ada yang mabuk, ada yang suka berjudi, ada penuh dengan kekecewaan dan macam-macam lagi penyakit rohani mereka dan mereka semua menunggu air di kolam itu berkocak. Ramai yang sedang menunggu siapa yang akan menolong mereka dan membawa mereka ke kolam itu, tetapi masing-masing sibuk dengan hal mereka sehinggakan orang-orang yang perlukan kesembuhan itu tidak tertolong. Tetapi, sekarang,  Tuhan Yesus sendiri telah datang untuk menyembuhkan anda dari segala penyakit anda dan Dia lebih hebat dan berkuasa daripada malaikat-malaikat yang datang ke kolam itu.

Friends do you want a breakthrough in your life? If yes is your answer, then this is the moment you're waiting for. Jesus is asking you DO YOU WANT TO BE MADE WELL? Oh come on...! Your breakthrough begins from you. You have to help yourself to get to Jesus. Sudah cukup lama anda dalam keadaan begini. Sudah cukup...! Inilah masanya untuk anda bangkit kembali. Penerobosan terjadi saat anda mula bangkit dan penerobosan itu terjadi saat Yesus menjamah anda. Iman anda telah menyelamatkan anda. Iman anda telah menyembuhkan anda. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: