Wednesday, November 9, 2016

Revival: Your worship to God inspires others.

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mengajak kita untuk terus mendekat kepada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Your worship to God inspires others.

John 4:29  "Come, see a Man who told me all things that I ever did. Could this be the Christ? "

Yohanes 4:29 (TB)  "Mari, lihat! Di sana ada seorang yang mengatakan kepadaku segala sesuatu yang telah kuperbuat. Mungkinkah Dia Kristus itu?"

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #314. Tahukah anda bahawa penyembahan anda kepada Tuhan dapat menarik yang lain supaya mereka mendekat kepada Tuhan? As a church or personally you may be a giving church,  or a worshipping church or missions and evangelizing church or etc. Whichever church you may be, do you know that it can attract the unbelievers to come to know the Lord?

1. Your worship to God inspires others
Yohanes 4:39 (TB)  Dan banyak orang Samaria dari kota itu telah menjadi percaya kepada-Nya karena perkataan perempuan itu, yang bersaksi: "Ia mengatakan kepadaku segala sesuatu yang telah kuperbuat."

🍞 ☕ Your Devotion to God inspires others. Your passion for God and compassion for the lost inspires others. Semangat dan kesungguhan anda melayani Tuhan Yesus menjadi inspirasi kepada orang lain. Oleh sebab kebenaran Firman Tuhan yang sudah anda tahu maka ada yang menanti-nantikan anda untuk menyampaikan kabar baik itu. Seperti wanita Samaria ini, disebabkan kebenaran yang Yesus sampaikan kepada dia, maka dia menjadi percaya dan kemudian dia pergi lagi memanggil ramai orang yang berada di kota itu untuk datang mendengar kebenaran daripada Yesus. I can say that this woman is the first woman evangelist. Orang yang di kota itu tertarik dengan apa yang disampaikan oleh wanita itu lalu mereka menjadi percaya. Friends, whatever you do for the Lord and for gospel sake would impact others in either way.

Apakah yang anda lakukan untuk mengimpak generasi anda, Christian Fellowship anda, keluarga anda, komuniti anda, dan bangsa anda supaya mereka berbalik kepada TUHAN? Saudara dan saudari sekalian, anda telah mengalami kebangkitan rohani itu, jadi janganlah simpan itu untuk diri anda sendiri. Jadilah seorang pribadi yang di mana kehidupan anda menarik orang lain datang kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: