Friday, November 25, 2016

Revival: The capacity to change

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: The capacity to change

Proverbs 3:7-8  Do not be wise in your own eyes; Fear the LORD and depart from evil.
It will be health to your flesh, And strength to your bones.

Amsal 3:7-8 (TB)  Janganlah engkau menganggap dirimu sendiri bijak, takutlah akan TUHAN dan jauhilah kejahatan;
itulah yang akan menyembuhkan tubuhmu dan menyegarkan tulang-tulangmu.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #330. Tahukah anda bahawa pemikiran kita tidak sama seperti Kristus Yesus? We are capable of doing great and mighty works but sometimes we limit our capacity of doing it. God knows what you are capable of doing yet sometimes we settled on the devil's lies. You may want to do something, but your mind says, "Oh you can't do that...". Mentaliti kita harus diubahkan.

1. The capacity to change
Amsal 3:5 (BM)  Percayalah kepada TUHAN dengan sepenuh hatimu. Jangan bergantung kepada pengertianmu sendiri.

☕🍞 Kapasiti untuk berubah sangatlah besar tetapi terkadang mentaliti kita tidak dapat melihat sepertimana Tuhan melihat. Katanya mau berubah tetapi masih sama..... Kenapa terjadi begitu? Kita mau berubah tetapi dengan cara kita sendiri. Kita hanya mau Tuhan bekerja di beberapa sudut hidup kita saja. Kita mau berubah mengikut pengertian dan pemahaman kita saja. Bagaimana mau berubah kalau begitu? Kita mau berubah tetapi masih lagi kita menggossip sana sini, memfitnah sana sini (terkadang jemaat gereja pun menjadi mangsa fitnah), masih mabuk-mabuk, masih berjudi, masih curang, masih berzina, masih macam-macam lagi dan kita mengatakan, "esoklah saya berubah..." Apa kata jika esok tidak datang......?

Jika kita mau perubahan terjadi, maka janganlah anda berfikir bahawa anda mahatahu segalanya, akuilah Tuhan di setiap langkah hidupmu, Ingatlah akan TUHAN dalam segala perbuatanmu, dan Dia akan menunjukkan cara hidup yang baik kepadamu supaya lewat daripada itu anda akan mengalami perubahan yang dikehendaki oleh Tuhan. Anda mau berubah dan diubah? Maka ikutlah cara Tuhan. Jadilah seorang pengikut Kristus yang selalu mau diubah dan dibentuk. Janganlah anda statik dan kaku kerana perubahan adalah sesuatu yang aktif dan bergerak dan perubahan itu dikerjakan oleh Roh Kudus. Perubahan haruslah selalu terjadi sehingga masih ada nyawa. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: