Tuesday, November 22, 2016

Revival: God wants you to rise up

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita kembali. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: God wants you to rise up

John 5:8  Jesus said to him, "Rise, take up your bed and walk. "

Yohanes 5:8 (TB)  Kata Yesus kepadanya: "Bangunlah, angkatlah tilammu dan berjalanlah."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #327. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang menunggu saatnya anda bangkit kembali? Friends, while we are waiting for God to come down, God is waiting for us TO RISE UP! Penerobosan tidak akan terjadi selagi anda tidak bangkit. Jika anda betul-betul berketetapan dan bernekad untuk terus bangkit dan maju, anda sudah pasti akan melihat dan merasakan penerobosan itu.

1. GOD wants you to rise up
Matius 9:5-6 (TB)  Manakah lebih mudah, mengatakan: Dosamu sudah diampuni, atau mengatakan: Bangunlah dan berjalanlah?
Tetapi supaya kamu tahu, bahwa di dunia ini Anak Manusia berkuasa mengampuni dosa" — lalu berkatalah Ia kepada orang lumpuh itu — : "Bangunlah, angkatlah tempat tidurmu dan pulanglah ke rumahmu!"

☕ 🍞 Dosa anda dan saya telah diampuni saat kita mengakui segala dosa kita di hadapan Tuhan Yesus. Janganlah kita masih mau terbaring di zon selesa kita (tilam), bangkitlah dan mendekatlah kepada Tuhan Yesus kerana Dia sedang menantikan anda bangkit kembali dan maju ke arah Dia. Your breakthrough begins when you stop blaming others. God is interested in your life not interested in your arguments and reasons and blaming others. If you want revival, you must rise up to reach out to God because He is waiting for you. When you reach out to God, God reaches out  to your heart. Di situlah mulanya kebangkitan rohani, pemulihan, perubahan, pembentukan, pembaharuan.

Anda boleh memilih untuk terus terbaring di zon selesa anda ataupun ANDA BANGUNLAH, ANGKATLAH TILAMMU DAN BERJALANLAH....! Saat orang yang sakit ini meresponi firman TUHAN, serta merta dia disembuhkan dan kemudian dia pergi dan menceriterakan segala perbuatan Tuhan Yesus yang dahsyat dan luarbiasa kepada semua orang. Apakah anda sedang meresponi suara Tuhan yang sedang memanggil anda untuk keluar daripada zon keselesaan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: