Saturday, November 19, 2016

Revival: Do you want to get well

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menyembuhkan kerohanian kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Do you want to get well...

Luke 17:19  And He said to him, "Arise, go your way. Your faith has made you well. "

Lukas 17:19 (TB)  Lalu Ia berkata kepada orang itu: "Berdirilah dan pergilah, imanmu telah menyelamatkan engkau."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #324. Tahukah anda bahawa ramai yang pergi ke gereja namun bukan semua yang pergi itu mau dipulihkan? There's a difference, we can come to church to feel better but never get well. Kita pergi ke gereja untuk merasa selesa, namun apabila kita balik, tidak berubah. Kita pergi ke gereja sepertinya suasana di kolam Bethesda di mana orang-orang yang sekawasan dan sewaktu dengannya terbaring menunggu mujizat, namun bila mujizat itu terjadi kita tidak terlibat atau tidak mau menerima kerana kita selesa dengan keadaan kita. Terkadang kita sepertinya tidak ada harapan atau tidak ada keinginan untuk berubah setelah kian lama berada dalam keadaan begitu.

1. Do you want to get well
Lukas 17:19 (TB)  Lalu Ia berkata kepada orang itu: "Berdirilah dan pergilah, imanmu telah menyelamatkan engkau."

🍞 ☕ Apakah anda mau disembuhkan?  Jika anda mau, maka keluarlah dari zon selesa anda. Sudah cukup lama kita dalam keadaan kerohanian yang melarat. Jesus is not asking us "Do you want to feel good?" But He is asking us "DO YOU WANT TO GET WELL?" Kebanyakan kita hanya mau rasa selesa saja, tetapi tidak mau mengambil beberapa langkah maju ke hadapan untuk menerima mujizat mereka. Terkadang kita pergi ke gereja sepertinya pergi ke kolam Bethesda dan merasa selesa dengan keadaan kita. Hanya beberapa saja yang betul-betul, benar-benar menerobos masuk ke dalam hadirat-Nya dan menerima kesembuhannya.

Are you not tired of the situation you are in now? Terkadang juga kita selesa dengan keadaan kita kerana tidak punyai iman yang berani untuk mengambil langkah yang seterusnya untuk mendekati Tuhan Yesus. Jika anda berani keluar, percayalah bahawa mujizat anda, Revival anda, kesembuhan anda, keselamatan anda hanya satu langkah untuk keluar daripada zon keselesaan anda dan mendekati Yesus. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: