Sunday, November 6, 2016

Revival: Go deeper. Grow stronger

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membuat kita untuk terus berakar di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Go deeper.  Grow stronger.

Ephesians 3:17  that Christ may dwell in your hearts through faith; that you, being rooted and grounded in love,

Efesus 3:17 (TB)  sehingga oleh imanmu Kristus diam di dalam hatimu dan kamu berakar serta berdasar di dalam kasih.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #311. Tahukah anda bahawa anda harus terus berakar dan bertumbuh di dalam Tuhan Yesus? You just gotta go deeper and grow stronger. Dig deeper and be rooted in Christ Jesus. Jadi apakah yang seharusnya saya lakukan selepas dibangkitkan kembali?

1. Go deeper. Grow stronger
Kolose 2:7 (TB)  Hendaklah kamu berakar di dalam Dia dan dibangun di atas Dia, hendaklah kamu bertambah teguh dalam iman yang telah diajarkan kepadamu, dan hendaklah hatimu melimpah dengan syukur.

☕🍞 Hidup kita sesudah Tuhan membangkitkan kita kembali adalah satu proses pembentukan dan pembaharuan sehingga oleh imanmu Kristus diam di dalam hatimu dan kamu berakar serta berdasar di dalam kasih. Kepenuhan hidup kita adalah hanya di dalam Kristus Yesus. Perubahan terjadi apabila kita terus menerus mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. Satu Tindakan susulan selepas Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah hidup yang berakar dan bertumbuh di dalam Yesus. Kamu telah menerima Kristus Yesus, Tuhan kita. Karena itu hendaklah hidupmu tetap di dalam Dia.

You must be ROOTED, GROW AND BEAR FRUIT. Berakar,  anda harus senantiasa mendalami firman TUHAN, merenungkan Firman Tuhan dan juga senantiasa bersekutu dengan Tuhan supaya anda berakar lebih dalam lagi di dalam Tuhan. Bertumbuh, apabila anda sudah. Berakar di dalam Tuhan, maka anda harus mengizinkan Firman-Nya bekerja di dalam hidup anda supaya anda bukannya statik tetapi ada pergerakan serta pertumbuhan terjadi di dalam iman kepercayaan anda di dalam Tuhan Yesus. Berbuah,  Tuhan Yesus telah memilih anda supaya anda berbuah dan supaya buah anda kekal. Maka, apabila anda berakar dan bertumbuh proses yang terakhir adalah supaya anda berbuah iaitu hasil daripada pertumbuhan anda di dalam Kristus Yesus yang dilihat daripada kehidupan anda. You must go deeper and grow stronger in Christ Jesus so that your faith in God will never be rusted and shaken. Your progress may be evident to all. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: