Saturday, November 26, 2016

Revival: Give thanks for the change

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kesyukuran kepada Tuhan Yesus atas pekerjaan-Nya yang dahsyat dan luarbiasa di dalam hidup kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Give thanks for the change

1 Thessalonians 5:18-19  in everything give thanks; for this is the will of God in Christ Jesus for you.
Do not quench the Spirit.

1 Tesalonika 5:18-19 (TB)  Mengucap syukurlah dalam segala hal, sebab itulah yang dikehendaki Allah di dalam Kristus Yesus bagi kamu.
Janganlah padamkan Roh,

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #331. Tahukah anda bahawa terkadang ramai yang masih bersungut-sungutan apabila Tuhan melakukan satu perubahan di dalam hidup kita? Give thanks with a grateful heart for the change that God is bringing about in our lives and stop complaining and whining about it.

1. Give thanks for the change
Mazmur 106:1 (TB)  Haleluya! Bersyukurlah kepada TUHAN, sebab Ia baik! Bahwasanya untuk selama-lamanya kasih setia-Nya.

☕🍞 Adakah anda sanggup bersyukur kepada Tuhan atas kesembuhan yang belum kelihatan? Adakah anda sanggup bersyukur kepada Tuhan atas pemulihan yang belum kelihatan? Adakah anda sanggup bersyukur kepada Tuhan bagi anak yang anda sedang berdoa yang masih anda belum dapat? Adakah anda sanggup bersyukur kepada Tuhan ke atas kehidupan yang berkelimpahan yang telah diberikan kepadamu? Adakah anda sanggup bersyukur kepada Tuhan untuk perubahan yang sedang Dia lakukan? Apakah respon anda bagi semua soalan ini?

It's thanksgiving day. Are you thankful and grateful to God for the things He has done? Give thanks for the unseen revival,  believe it and see it happen. Bilakah kali terakhir anda bersyukur kepada Tuhan? Atau apakah anda selalu bersungut-sungutan? Happy Thanksgiving day. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: