Tuesday, November 8, 2016

Revival: To build up one another

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus mendukung serta mendorong  satu dengan yang lain. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To build up one another

Romans 1:11-12  For I long to see you, that I may impart to you some spiritual gift, so that you may be established-
that is, that I may be encouraged together with you by the mutual faith both of you and me.

Roma 1:11-12 (TB)  Sebab aku ingin melihat kamu untuk memberikan karunia rohani kepadamu guna menguatkan kamu,
yaitu, supaya aku ada di antara kamu dan turut terhibur oleh iman kita bersama, baik oleh imanmu maupun oleh imanku.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #313. Tahukah anda bahawa di dalam satu detik waktu, ramai yang bernyala-nyala untuk Tuhan terkadang menjadi penat dan letih? You are called not just to preach the gospel but also to encourage those who are at the brink of giving up the race. Setiap masa ada seorang hamba Tuhan, seorang pemimpin dan seorang pelayan yang keluar daripada pelayanan disebabkan oleh beban yang dipikulnya. Jemaat hanya melihat apa yang mereka lakukan pada hari minggu saja,  tetapi mereka tidak melihat apakah yang dilakukan oleh mereka sepanjang 6 hari itu. Ke hulu ke hilir melakukan pelayanan. Harus pergi melawat jemaat di sana sini. Mungkin anda merasakan bahawa anda tidak dapat memberikan apa-apa kepada mereka, namun ketahuilah bahawa sepatah dua kata dorongan dapat menguatkan semangat mereka untuk terus maju di dalam Tuhan.

1.  To build up one another
Roma 1:9 (TB)  Karena Allah, yang kulayani dengan segenap hatiku dalam pemberitaan Injil Anak-Nya, adalah saksiku, bahwa dalam doaku aku selalu mengingat kamu:

☕🍞 Friends, God always works from the top then it flows to the rest. Being in the top leadership of the church, we must also make sure that the believers or the church members receive their spiritual food and encouragement they need to move on. TUHAN selalu memperkuatkan barisan utamanya supaya mereka tetap kuat kerana merekalah yang  berada di barisan hadapan. Kita harus mendorong di antara satu dengan yang lain supaya kita sama-sama berakar, bertumbuh dan berbuah di dalam Tuhan Yesus. That one encouragement word you speak to someone today will release life to them. Anda tidak tahu apa yang sedang mereka alami, tetapi satu perkataan itu akan menguatkan semangat mereka untuk tetap percaya kepada Tuhan Yesus.

Anda harus juga menjadi satu contoh atau teladan yang bagus kepada muda-mudi anda, jemaat gereja anda, ahli Christian Fellowship anda. Jadilah seorang yang mendorong dan bukannya batu sandungan. Jika Tuhan telah bekerja di dalam hidup anda, maka inilah masanya untuk Tuhan bekerja melalui anda. Impartasikan kebangkitan rohani itu kepada setiap yang memerlukan. Jadilah satu teladan atau kesaksian yang benar dan baik. We are here to build up one another and not to tear down one another. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: