Tuesday, November 29, 2016

Revival: He will deliver us again

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan harapan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: He will deliver us again

2 Corinthians 1:10  who delivered us from so great a death, and does deliver us; in whom we trust that He will still deliver [us,]

2 Korintus 1:10 (TB)  Dari kematian yang begitu ngeri Ia telah dan akan menyelamatkan kami: kepada-Nya kami menaruh pengharapan kami, bahwa Ia akan menyelamatkan kami lagi,

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #334. Tahukah anda bahawa Tuhan akan menyelamatkan anda? Indeed, no matter how far you try to run or hide, the love of God will still "hit" you. He is mighty to save us and that's why we have a hope for a living. In Christ,  there's full of life, full of hope and glory. TUHAN telah menyelamatkan kita daripada kematian yang kekal dan memberikan kita bukan sahaja pengharapan yang teguh tetapi juga kehidupan yang berkelimpahan dan berkekalan bersama Dia.

1. He will deliver us again
Zephaniah 3:17  The LORD your God in your midst, The Mighty One, will save; He will rejoice over you with gladness, He will quiet [you] with His love, He will rejoice over you with singing. "

🍞 ☕ Tuhan Allah adalah Oknum ilahi yang ada dengan sendirinya, yang akan berdiri di tengah-tengah Israel. Sebagai pahlawan. Dialah Pahlawan yang memberi kemenangan. Dia akan menyelamatkan bangsa-bangsa. Terkadang kita tetap memilih jalan yang salah dan sesat biarpun kita telah mengenal rencana Tuhan akan kehidupan kita dan di akhir kehidupan kita, kita mati begitu saja tanpa melakukan tujuannya Tuhan telah menyelamatkan kita. Tetapi orang-orang yang takut akan Tuhan, akan tetap kuat dan melewati segala proses pembaharuan serta pemurnian sehingga kehidupannya mengimpak orang-orang yang di sekelilingnya. Tuhan memberikan peluang kepada setiap orang yang berseru kepada-Nya dan berbalik daripada jalan-jalannya yang jahat. Tuhan sanggup dan Tuhan mahu menyelamatkan anda dan melepaskan kita daripada segala ikatan belenggu dosa. Sepertimana perumpamaan yang dikatakan oleh Tuhan Yesus, di mana seorang gembala sanggup datang balik untuk mencari seekor domba yang terhilang, demikianlah juga Tuhan Yesus sanggup mencari anda dan menyelamatkan anda daripada kematian yang mengerikan.

He is our Saviour, He can move the mountains, our God is Mighty to save. Jadi izinkanlah Tuhan untuk mengambil anda seadanya anda, saat Dia menemukan anda kembali. Segala ketakutan, segala kekecewaan, segala kegagalan, bawalah kepada Tuhan dan izinkan Tuhan memenuhi anda kembali. Let us give our lives  to follow everything we believe in Christ wholeheartedly as we surrender totally to Him. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: