Thursday, November 17, 2016

Revival: Change begins with me

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk bersungguh-sungguh diubah. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Change begins with me

Psalm 51:11  Do not cast me away from Your presence, And do not take Your Holy Spirit from me.

Mazmur 51:11 (TB)  (51-13) Janganlah membuang aku dari hadapan-Mu, dan janganlah mengambil roh-Mu yang kudus dari padaku!

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #322. Tahukah anda bahawa jika kita mau melihat perubahan terjadi di dalam generasi ini, maka ia bermula daripada kita? At the end of the day, it points back to us. Are we willing to change? Raja Daud memahami sungguh akan hal ini. Jika dia mau melihat bangsanya suci, Kudus dan benar di hadapan Tuhan, maka itu harus dimulai daripada dirinya sendiri. Sebagai pemimpin, kita bertanggungjawab ke atas arah tuju bangsa kita, jemaat kita, gereja kita.

1. Change begins with me
Mazmur 51:10 (TB)  (51-12) Jadikanlah hatiku tahir, ya Allah, dan perbaharuilah batinku dengan roh yang teguh!

🍞☕ David prayed this prayer "Create in me a clean heart, O God, And renew a steadfast spirit within me." Are we willing to do so? TUHAN harus bekerja di dalam kita terlebih dahulu sebelum kita dapat mengimpak generasi ini. Jika setiap pribadi kita sanggup berdoa sebegini dan meminta Tuhan campur tangan dalam setiap sudut kehidupan kita, saya percaya bahawa satu pergerakan Revival pasti terjadi. Revival is Now when you allow God to work in us. Jika anda mau melihat perubahan terjadi di generasi ini, maka biarlah ia dimulai daripada diri kita. We need God to wreck us and build us once again.

Create in us Lord, this is our prayer for a clean heart and a right Spirit within us. Revive me first Lord so that I can impact others. Kita sepatutnya mengimpak kehidupan orang lain tetapi disebabkan diri kita sendiri terkadang terhuyung hayang, kita sepatutnya memimpin orang kepada kebenaran, kita pulak yang memimpin mereka pergi mabuk minum, pergi berzina, pergi berjudi. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: