Thursday, November 24, 2016

Revival: Change with our conditions is never a change

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus menyahut cabaran daripada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Change with our conditions is not a change.

Mark 5:39  When He came in, He said to them, "Why make this commotion and weep? The child is not dead, but sleeping. "

Markus 5:39 (TB)  Sesudah Ia masuk Ia berkata kepada orang-orang itu: "Mengapa kamu ribut dan menangis? Anak ini tidak mati, tetapi tidur!"

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #329. Tahukah anda bahawa Tuhan mau kita berubah tetapi kita meletakkan beberapa kondisi untuk perubahan itu? Apabila Tuhan mau bekerja di dalam hidup kita, terkadang kita meletakkan beberapa kondisi-kondisi dengan mengikut apa yang kita mau dan tidak mau. Jika demikian, maka perubahan itu tidak akan pernah terjadi.  Change happens in our lives when we abide to His conditions. Change with our conditions is never a change because we aren't allowing God to step into the certain areas of our lives.

1. Change with our conditions is never a change.
Markus 5:41 (TB)  Lalu dipegang-Nya tangan anak itu, kata-Nya: "Talita kum," yang berarti: "Hai anak, Aku berkata kepadamu, bangunlah!"

☕ 🍞 Ramai yang rindukan Tuhan bekerja di dalam hidup mereka. Ramai yang mahukan supaya Tuhan melakukan satu perubahan di dalam hidup mereka TETAPI mereka mau Tuhan melakukannya mengikut cara mereka dan bukannya  cara Tuhan. Jikalau begitulah caranya, maka jangan harap kita dapat melihat perubahan terjadi di dalam hidup kita. Kita mau berubah mengikut kondisi-kondisi yang kita tetapkan padahal langsung tidak pernah berubah.

Tuhan Yesus tahu apa yang anda perlukan. Tuhan Yesus tahu sama ada anda mati atau tidur. Terkadang kita tidur 😴 rohani, terkadang pulak kita mati rohani. Persamaan di antara ini dua ialah, HARUS DIBANGKITKAN....! Sepertimana Tuhan Yesus memegang tangan anak itu dan memimpin anak itu untuk bangkit kembali, demikianlah juga Tuhan mau membangkitkan kita kembali mengikut caranya tersendiri dan bukannya dengan cara kita. It's God's way not my way or the highway. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: