Sunday, November 27, 2016

Revival: Never stop praying

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus berdoa 🙏. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Never stop praying

Matthew 17:21  However, this kind does not go out except by prayer and fasting. "

Matius 17:21 (TB)  [Jenis ini tidak dapat diusir kecuali dengan berdoa dan berpuasa.]"

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #332. Tahukah anda bahawa permulaan Revival adalah hasil daripada doa yang tidak terputus-putus? Fasting and Prayer is the seed that we are sowing for revival to happen. Fasting and prayer are the key elements of Revival. Revival selalunya bermula daripada doa dari hati yang dalam dan dengan puasa.  Bukan sekadar doa mee maggie, tetapi melalui doa yang sungguh-sungguh.

1. Never stop praying
Kisah Para Rasul 4:31 (TB)  Dan ketika mereka sedang berdoa, goyanglah tempat mereka berkumpul itu dan mereka semua penuh dengan Roh Kudus, lalu mereka memberitakan firman Allah dengan berani.

☕🍞 Mungkin pernah Anda berkali-kali membaca atau mendengarkan saya mengatakan hal...  Kebangkitan rohani selalunya terjadi lewat daripada doa dan puasa yang sungguh-sungguh. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 adalah lewat daripada beberapa orang pelajar SMK BARIO yang berkumpul dan bersekutu dalam doa mereka. Jika anda mau melihat satu pekerjaan serta pergerakan Roh Kudus yang dahsyat dan luarbiasa maka, mulailah berdoa dan berpuasa bersungguh-sungguh bagi keluarga 👪 anda, bangsa anda, generasi anda, muda-mudi anda, Christian Fellowship anda, kawan-kawan anda serta komuniti anda.

Jika anda menganggap bahawa Revival hanya terjadi di ibadah KKR sahaja, sorry to say, anggapan anda salah. Kebangkitan rohani boleh terjadi di mana-mana Tuhan mengutus anda. Boleh juga terjadi di dalam bilik anda  saat anda berdoa. It takes a sincere and intensed prayer to see revival happen. That's the seed that you are sowing for revival and you'll harvest souls of the lost. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: