Monday, November 28, 2016

Revival: Emptied to be refilled

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memenuhi bejana kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Emptied to be refilled

Luke 1:53  He has filled [the] hungry with good things, And [the] rich He has sent away empty.

Lukas 1:53 (TB)  Ia melimpahkan segala yang baik kepada orang yang lapar, dan menyuruh orang yang kaya pergi dengan tangan hampa;

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #333. Tahukah anda bahawa saat diri anda kosong barulah Tuhan dapat mengisi kembali? Revival is when you empty yourself so that God will refill you once again. Kita seperti bejana yang harus dikosongkan supaya dapat diisi semula. Bagaikan bejana siap dibentuk demikianlah juga hidup kita.

1. Emptied to be refilled
Roma 9:21 (TB)  Apakah tukang periuk tidak mempunyai hak atas tanah liatnya, untuk membuat dari gumpal yang sama suatu benda untuk dipakai guna tujuan yang mulia dan suatu benda lain untuk dipakai guna tujuan yang biasa?

☕🍞 Tuhan Yesus telah menukar air jernih kepada air anggur. Apabila kita membawa hidup kita ke mezbah Tuhan, kosongkanlah hidup anda. Janganlah membawa segala keegoan, segala kekecewaan, segala pangkat dan status anda, segala beban berat dan dosa yang merintangi. Kosongkanlah diri anda supaya Tuhan dapat memenuhi anda kembali untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. To be constantly be refilled and refueled for His greater purpose.

Apabila kita mengosongkan hidup kita, maka Tuhan memenuhi kita kembali. Ini bukanlah proses satu hari, tetapi selama kita masih bernafas. Nantikan Tuhan supaya anda "di-recharge" kembali di dalam hadirat-Nya. Be Emptied and refilled, emptied and refilled emptied and  refilled. This process never ends as long as there's breath. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: