Wednesday, November 16, 2016

Revival: Change happens when there's breakthrough in your life

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membawa perubahan dan transformasi di dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Change happens when there's breakthrough in your life

Psalm 55:19  God will hear, and afflict them, Even He who abides from of old. Selah Because they do not change, Therefore they do not fear God.

Mazmur 55:19 (TB)  (55-20) Allah akan mendengar dan merendahkan mereka, — Dia yang bersemayam sejak purbakala. Sela Karena mereka tidak berubah dan mereka tidak takut akan Allah.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #321. Tahukah anda bahawa penerobosan terjadi saat anda mengalami perubahan dan pembaharuan di dalam hidup anda? We cannot be the same old Christian. You may be going to church ⛪ since your birth till today, but if there's isn't any changes in your spiritual life, there's something wrong here. The Place of change and breakthrough in your life is when you have an unbreakable relationship with God. Perhubungan kita dengan Tuhan akan membawa transformasi di dalam hidup kita. Apabila kita terus menerus mencari wajah,  membaca dan merenungkan dan mempraktikkan Firman Tuhan maka anda akan melihat bagaimana Firman Tuhan yang hidup itu mengubah kehidupan kita.

1. Change happens when there's breakthrough in your life.
Roma 12:2 (BM)  Janganlah ikut kebiasaan dunia, tetapi biarlah Allah membaharui cara kamu berfikir, sehingga kamu dapat mengetahui kehendak Allah - iaitu apa yang baik dan yang menyenangkan hati-Nya, serta yang sempurna.

☕🍞 Revival terjadi apabila pemikiran saya, hati saya, segala rencana saya, keinginan saya, tindakan saya, perhubungan saya, kerinduan saya dan segala sesuatu tentang hidup saya diubah oleh Tuhan Yesus.  I need more of God’s redeeming love, grace, and mercy to wreck me. I need to pray Romans 12:1-2 constantly and earnestly so that I may be both a living sacrifice and have my mind transformed by the infallible, inerrant, powerful, purging sword; God’s Holy Word. Semua orang mahukan perubahan, tetapi perubahan itu tidak akan terjadi selagi kita sendiri tidak mengambil inisiatif dan iktibar untuk berubah. Perubahan bukanlah Perubahan sehingga ia terjadi perubahan.

At the end of the day we must ask this question "am I progressing,  am I growing, am I allowing the Holy Spirit to examine our hearts, am I allowing the Holy Spirit to work in our lives?" Jika anda mau penerobosan maka anda harus mengizinkan Roh Kudus mengubah dan memperbaharui kehidupan kita, kerohanian kita dan hati kita. Revival is the work of the Holy Spirit. If you want to be changed, you must allow the Holy Spirit to revive you daily. It is not a one hour or one day process. It's a lifelong progress. Dan barulah anda dapat melihat penerobosan itu terjadi di setiap sudut kehidupan kita. Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: