Monday, November 21, 2016

Revival: You don't need a bucket

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan air kehidupan yang berkelimpahan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: You don't need a bucket

John 4:7  A woman of Samaria came to draw water. Jesus said to her, "Give Me a drink. "

Yohanes 4:7 (TB)  Maka datanglah seorang perempuan Samaria hendak menimba air. Kata Yesus kepadanya: "Berilah Aku minum."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #326. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus tidak perlukan timba untuk minum air padahal Dialah sumber air kehidupan? Jesus met this Samaritan  women at the well and He asked for a drink. Why should Jesus asked her for a drink when He is the Living waters? Jesus doesn't need a bucket, because He is the Living waters flowing so abundantly to everyone who is thirsty. Mungkin saat ini anda tidak dapat datang ke perigi itu untuk mengambil air, tapi Air hidup itu sendiri telah datang kepada anda untuk memberikan hidup kepada kita.

1. You don't need a bucket
Yohanes 4:9-11 (TB)  Maka kata perempuan Samaria itu kepada-Nya: "Masakan Engkau, seorang Yahudi, minta minum kepadaku, seorang Samaria?" (Sebab orang Yahudi tidak bergaul dengan orang Samaria.)
Jawab Yesus kepadanya: "Jikalau engkau tahu tentang karunia Allah dan siapakah Dia yang berkata kepadamu: Berilah Aku minum! niscaya engkau telah meminta kepada-Nya dan Ia telah memberikan kepadamu air hidup."
Kata perempuan itu kepada-Nya: "Tuhan, Engkau tidak punya timba dan sumur ini amat dalam; dari manakah Engkau memperoleh air hidup itu?

☕🍞 Pribadi ini sangat menarik perhatian saya. Wanita Samaria ini mungkin juga pada masa itu sedang mencari kebenaran (anggapan saya saja) tetapi apabila dia bertemu dengan Yesus, dan apabila Tuhan Yesus meminta dia berikan sedikit air untuk diminum, wanita ini memberikan  alasan bahawa Yesus orang Yahudi la, tidak ada timba la dan sekian. Friends, breakthrough begins when our excuses end. Your arguments and excuses are invalid before the Lord. TUHAN Yesus tidak berkenan kepada segala alasan dan penjelasan kita. Soalan-Nya kepada kita semua hari ini, apakah engkau mau minum daripada Air hidup ini? Apabila anda meminum air dari Sumber Air Hidup, dari dalam anda akan mengalir air-air kehidupan kepada orang lain.

Yesus itulah sumber kehidupan yg melimpah limpah dalam hidup kita. Yesus mengatakan di Yohanes 10:10 (TB)  Pencuri datang hanya untuk mencuri dan membunuh dan membinasakan; Aku datang, supaya mereka mempunyai hidup, dan mempunyainya dalam segala kelimpahan. Jadi kehidupan yang berkelimpahan itu sudah ada dalam kita, maka kita harus mengalirkan air kehidupan itu kepada orang lain.  Maksudnya lagi, jadilah seorang yang akan membawa satu dampak yang luar biasa dalam kehidupan seseorang, maksudnya lagi jadilah penggerak kebangkitan rohani dalam kehidupan seseorang atau dalam generasi ini! You don't need a bucket, because you have the springs of Living waters in you. Jesus is in you. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: