Saturday, November 5, 2016

Revival: Encouraged to Rise up

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan dorongan surgawi supaya kita terus menyala-nyala bagi Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Encouraged to Rise up again

2 Corinthians 7:5-6  For indeed, when we came to Macedonia, our bodies had no rest, but we were troubled on every side. Outside [were] conflicts, inside [were] fears.
Nevertheless God, who comforts the downcast, comforted us by the coming of Titus,

2 Korintus 7:5-6 (TB)  Bahkan ketika kami tiba di Makedonia, kami tidak beroleh ketenangan bagi tubuh kami. Di mana-mana kami mengalami kesusahan: dari luar pertengkaran dan dari dalam ketakutan.
Tetapi Allah, yang menghiburkan orang yang rendah hati, telah menghiburkan kami dengan kedatangan Titus.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #310. Tahukah anda bahawa Tuhan senantiasa mendorong kita untuk terus maju di dalam iman kita? GOD is the best comforter and encourager you can ever have. In other translation it says that "But God, who ENCOURAGES those who are DISCOURAGED, encouraged us by the arrival of Titus, 2 Corinthians 7:6 NLT". Apakah "peperangan" yang sedang anda alami sekarang?

1. Encouraged to Rise up
2 Korintus 7:6 (TB)  Tetapi Allah, yang menghiburkan orang yang rendah hati, telah menghiburkan kami dengan kedatangan Titus.

🍞☕ Apakah masalah yang sedang anda alani saat ini di dalam hidup anda? Apakah anda selalu mendengarkan bisikan-bisikan negatif yang tidak mendorong anda untuk terus maju di dalam Tuhan? Tidak ada Pendorong yang lebih memahami anda selain Tuhan Yesus Kristus. Dalam hidup kita pasti akan ada masalah-masalah serta halangan-halangan yang kita akan lewati. Persoalannya sekarang adalah bagaimana anda bangkit kembali dari setiap permasalahan dan pergumulan anda...? Adakah anda terus membiarkan masalah itu begitu saja dan berpura-pura berlakon sepertinya masalah itu tidak ada? Orang-orang yang berharap kepada Tuhan tidak akan pernah dikecewakan. Orang-orang yang berpegang teguh kepada firman TUHAN serta percaya kepada-Nya tidak akan dipermalukan.

We got to rise up to the challenges we face. No retreat, no surrender friends. This is not the time to fret and to fear. It is time to rise up and soar like the eagle. Datanglah kepada-Nya kerana Dialah sumber kekuatan kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: