Friday, November 11, 2016

Revival: One soul a day

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk bersungguh-sungguh di musim penuaian ini. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: One soul a day.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #316. Tahukah anda bahawa menjangkau jiwa-jiwa haruslah menjadi cara hidup kita? Everyday we live is an opportunity for us to impact and make a difference in someone's life. Never go through a day without winning one soul for Christ Jesus.  Ramai yang mahukan supaya hari-hari yang mereka lalui akan berlalu dengan cepat, tetapi mereka melupakan tujuan asal kenapa mereka masih bernyawa, kenapa Tuhan masih memberikan hari yang baru, kenapa Tuhan masih memberikan kesempatan kepada kita. EVERYDAY is an opportunity to bring someone to Christ. True revival is when we begin to impact and make a difference in someone's life.

1. One soul a day
Wahyu 14:18 (TB)  Dan seorang malaikat lain datang dari mezbah; ia berkuasa atas api dan ia berseru dengan suara nyaring kepada malaikat yang memegang sabit tajam itu, katanya: "Ayunkanlah sabitmu yang tajam itu dan potonglah buah-buah pohon anggur di bumi, karena buahnya sudah masak."

🍞 ☕ Everyday is an opportunity to make a decision difference in someone's life. True revival is when you realize the importance of saving a soul from eternal darkness. Janganlah kita melupakan kenapa Tuhan telah menyelamatkan kita. Janganlah kita lupakan kenapa Tuhan telah membangkitkan kita kembali. Janganlah kita membiarkan satu jiwa pergi selamanya tanpa mengenal Tuhan Yesus. Seperti yang saya pernah kongsikan beberapa minggu yang lalu, iblis aktif dan akan menyerang pada masa penuaian, dia akan mencuba sedaya upaya untuk menghalang jiwa-jiwa daripada mengenal Tuhan Yesus.

Kita sebagai orang-orang yang telah melihat betapa baiknya Tuhan Yesus, harus menceritakan tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa kepada mereka yang lain supaya mereka pun diselamatkan. Friends, it's getting late and it's getting serious. We don't have much time. What are we doing? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: